Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdatera en 1.02 till 1.1.1 efter att 1.1.2 släppts

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone 1.02 kan jaq uppdatera den till 1.1.1 med iTunes 7.4.2 nu efter att 1.1.2 har släppts eller måste jag vänta tills de kommer med en hack till 1.1.2?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-10 15:07

Om man söker uppdatering via iTunes, lär den föreslå senaste firmware-uppdateringen. Jag tror att man kan ladda ner 1.1.1-uppdateringen från Apples hemsida. Och om man följer en upplåsnings- och aktiveringsguide där ett av stegen är att uppgradera till 1.1.1, så kan man i iTunes välja en fil från datorn. Avvakta och se vad andra svarar här...

Håll dig borta från 1.1.2

Som alltid är man lite väl ivrig och skummade bara igenom att de hade hackat 1.1.2 varpå jag följde de något vara instruktionerna på tuaw. Just nu sitter jag med en iPhone som vägrar nedgradera till 1.1.1 eller 1.0.2. Det enda sättet jag kan få den att starta halvdant är om jag återställer till 1.1.2 men då finns det inget sätt som funkar att hacka den i. Är väl bara att hålla tummarna för att en lösning kommer snart.

Känns som det vore skönt med ett sätt att återställa ALLT, baseband firmware och all mappstruktur/innehåll till fabriksinställningar och sen kunna gå från där. Känns som telefonen är fylld med rester från diverse hacks och apps i både 1.0.2 och 1.1.1

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-16 09:11
Ursprungligen av salemthecat:

Som alltid är man lite väl ivrig och skummade bara igenom att de hade hackat 1.1.2 varpå jag följde de något vara instruktionerna på tuaw. Just nu sitter jag med en iPhone som vägrar nedgradera till 1.1.1 eller 1.0.2. Det enda sättet jag kan få den att starta halvdant är om jag återställer till 1.1.2 men då finns det inget sätt som funkar att hacka den i. Är väl bara att hålla tummarna för att en lösning kommer snart.

Känns som det vore skönt med ett sätt att återställa ALLT, baseband firmware och all mappstruktur/innehåll till fabriksinställningar och sen kunna gå från där. Känns som telefonen är fylld med rester från diverse hacks och apps i både 1.0.2 och 1.1.1

Varför skulle det finnas rester kvar efter en total restore? Jag tycker att telefonen verkar väldigt fräsch då jag kört restore av 1.1.1.

Är det någon som har länken till 1.1.1 från apple?

1.0.2 gick ju smidigt att ladda ned på en weblänk.

Undrar lite samma sak. Det verkar omöjligt att lösa... :S

  • Medlem
  • Nybro
  • 2007-11-14 23:53

hum, vore ju en fördel om itunes visade att min iphone är connectad.. varför funkar inte det någon?

Hur är det, kan man återställa en 1.0.2 till 1.1.1? Eller måste man gå igenom en speciell uppdateringsgrej?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2007-11-15 16:18

Är det någon som har provat hålla in shift! trycka update valt filen 1.1.1
och lyckas få sin 1.0.2 till 1.1.1 fult fungerande?

Jag sjunger in i kören av frågande röster. Hur skall jag göra?

Hade jag bara en 1.0.2-telefon skulle jag testa själv, men nu har jag inte det.

Laddade hem 1.1.1 enl Jacobs länk ovan. Gjorde det både med Safari och med Firefox (för att få både en expanderad version och en .ipsw version) Vet inte om det sistnämnad var nödvändigt eller om det hade räckt med .ipsw filen (Firefoxvarianten).
Sedan uppdaterade jag med iTunes genom att hålla alternativ nedtryckt samtidigt som jag klickade på 'Uppgradera' Och se, det fungerade nu har jag en 1.1.1 (och inte en 1.1.2).

Senast redigerat 2007-11-18 10:35
Ursprungligen av FrejaII:

Sedan uppdaterade jag med iTunes genom att hålla alternativ nedtryckt samtidigt som jag klickade på 'Uppgradera' Och se, det fungerade nu har jag en 1.1.1 (och inte en 1.1.2).

Låter ju utmärkt, då fick vi svar på den frågan.

1
Bevaka tråden