Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

onormalt hos HSB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Saxat från avtalstext bolina.hsb.se:

Vid onormal användning (exempelvis användning av flera IPadresser samt mycket överdriven download etc.) som orsakar olägenhet för Tjänsteleverantören eller andra abonnenter som delar kapaciteten, förbehåller sig Tjänsteleverantören rätten att begränsa överföringsvolymen alternativt säga upp avtalet med omedelbar verkan efter det att abonnenten varnats. Vad som är onormal användning äger Tjänsteleverantören ensam rätt att avgöra.

• Medlem
  • 2003-05-11 22:53

Nästan exakt samma står det i Telias avtal också. Så om jag använder bredbandet som det är tänkt och tittar på streaming tv, så kan dom stänga av mig..

• Oregistrerad
  • 2003-05-12 10:42

precis, använder man sitt bredband fullt ut, så gnäller dom...
men samtidigt heter det ju i reklamen att man har 10MBit lina, och att man kan kolla film och bla bla bla

väntar bara på att dom ska stänga av telefonlinjer för att folk pratar olagligheter på telefon, och gör upp kriminella planer.

varför förbjuder dom inte kontantkort, när det är allmänt känt att det förenklar för bovar att hålla sig anonyma?

och varför stäms inte posten för att dom förmedlar vapen och brevbomber?

om en ISP kan stämmas för att folk laddar piratgrejer, borde ju posten åtalas för allt elakt folk skickat via brev? hotbrev, pulver och annat. lovar att folk använder posten till att skicka narkotika, men ingen gör något åt det.

Jag har samma lina som dig, Saffran.

Bolina's avtalstext är helt sjuk. Som tur är ser det inte ut så i verkligheten. Man kan ha flera IP adresser (känner flera som under över ett år mer eller mindre ständigt haft två IP nummer rullande).
Det står någon annanstans att man inte får "köra server" heller. Visst, kul när man kör OS X som, precis som alla unixar, består utav olika servrar för att fungera.
Enligt folk som pratat med Bolina tekniker så har de inget emot "överanvändande". Bolina är troligen det nät i Sverige med allra högst intern trafik. Vi är väldigt många, vi har 100mbit lina, vi tycker (tydligen) om att använda direct connect. Att jämt kunna hämta en film på mindre än två minuter kan vara beroendeframkallande. Dessutom större "sortiment" än min lokala videobutik. Tragiskt men sant. Så om de inte stänger ner någon nu så lär de väl knappast aldrig göra det.

Ciryon

Hur är det - har ni med bolina 10 Mbit per skalle eller 100 Mbit in i huset?

Vi har i bår brf nämligen fått erbjudande från bostream att dra in fiber i huset och i så fall släpper de 100 Mbit med kravet att minst 30 ansluter sig. Men bara 100 Mbit, inget visst antal per hushåll. Detta skulle ju innebära att ju fler som anslöt sig desto mer skulle bostream tjäna och desto mindre bandbredd skulle var och en ha tillgång till...

1
Bevaka tråden