Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man få tomma mallar i iWeb:s upplägg?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-11-11 02:50

Har börjat på att testa iWeb och tycker det verkade som ett enkelt webdesign-program.
Men jag förstår inte upplägget riktigt. Varenda gång man skapar en ny sida, låt säga att man ska göra ett nytt blogginlägg, så finns mallen där, med bilder och en "nonsens-text". Det verkar så jäkla onödigt att sitta och radera det vid varje nytt inlägg. Finns det någon väg runt det här? Jag är som sagt inget vidare bra på webdesign och hoppas på hjälp.

Bra fråga! Kom med ett svar folk!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-06 14:58

Man behöver väl inte radera? Det räcker väl med att klicka på texten man vill ändra och börja skriva?

Brottades med det häromdagen. iWeb är lite "för enkel" så man letar gärna efter saker man tror ska finnas.
Men, om man markera bloggen i listan till vänster så öppnas bloggens document lista -över- huvud fönstret.
Om du redan har en sida gjord så kan du där duplicera/kopiera.(Alltså inte i listan till vänster som jag provade, valet är utgråat där)

Då har du iaf en ny sida med samma utseende och kan skriva över din text istället för nonsens texten/bilder.

mvh
Lennart

1
Bevaka tråden