Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teckenkaos i inkommande SMS

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med de SMS-notifieringar som jag får från vodafone. Mina vanliga SMS är helt OK, men när jag får ett SMS som notifiering på ett nytt mail då består det uteslutande av konstiga tecken, helt oläsbart. Vet någon nåt om detta? Funktionen har varit helt OK i mina tidigare telefoner, men nu med iPhone så är det strul.

Jag har ett liknande problem, det gäller bara Swebus-biljetter som funkat fint på tidigare telefoner.

Jag har också fått konstiga tecken i sms fast från Telenor. Bara ett endaste ett ensamt meddelande dock. Men ändå.

Precis. Det är sånt som kommer från Telenor som är konstigt. (Inte vodafone som jag skrev, dom har ju bytt namn...) Vad jag undrar är om det är samma med andra operatörer? Jag tyckte det funkade så bra med att få ett SMS när jag fick mail.

Ingen av er som fått ordning på Telenor SMS:en? Jag får säkert en fem, sex dylika märkliga SMS dagligen i min iPhone.

Vägverkets SMS från 71456 blir det samma problem med. Testa att skicka ett sms till 71456 innehållande ett regnummer för en bil...

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-26 13:52

Jag fick ett automatiskt SMS idag från en levernatör som inte heller gick att läsa och jag kör Tele2. Så det är inte operatörsspecifikt.

Samma problem för mig med sms från telenor och vägverket. Lustigt nog har ett av sms:en jag fått från vägverket fungerat och ett har blivit skräp.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-26 14:23

Hittade en tråd om detta, verkar som det är samma fel på 1.1.2 :
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1168839&tstart=90

Ver.1.0.2

Testade och skickade ett SMS till vägverket jag också, får inget SMS tillbaka:tveksam:
iPhone ver. 1.0.2 Telia

Ursprungligen av applemagic:

Testade och skickade ett SMS till vägverket jag också, får inget SMS tillbaka:tveksam:
iPhone ver. 1.0.2 Telia

Det stämmer, 1.0.2 lyckas inte läsa det alls. Men jag tror det finns på SIM-kortet i alla fall....

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-27 22:21

Funkar! Toppen!

1
Bevaka tråden