Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda upp bilder till Crimson?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-12 22:28

Jag tänkte vara ute i god tid med att beställa julkort. Hörde att Crimson http://www.crimson.se var bra men jag lyckas inte ladda upp mitt foto där. Kan det vara så att det inte funkar med mac, eller Leopard? Jag har testat både med Firefox och med Safari.

Kan någon vara snäll och kolla om det funkar för er. Eller tipsa om annat fotolabb som levererar bra bilder.

• Avstängd
  • International user
  • 2007-11-12 23:07

Funkar för mig i Safari med Leopard. Jag var dock tvungen att göra en reload efter jag loggat in för att kunna skapa en ny uppladdingsmapp.
/M

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-12 23:26
Ursprungligen av Mattias L:

Funkar för mig i Safari med Leopard. Jag var dock tvungen att göra en reload efter jag loggat in för att kunna skapa en ny uppladdingsmapp.
/M

Jag kommer inte så långt att jag får någon möjlighet att logga in. Är det så kanske att man inte kan beställa från företaget om man inte har inloggningsuppgifter från tidigare?

Man kanske måste vara "medlem" först? Inte bara dyka upp som "Ny användare" typ.:tveksam:

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-12 23:38

Nu testade jag att ladda upp min bild till vanlig fotokopia. Det funkade.
Men där kan jag inte få den storlek på kortet som jag vill ha.

När jag istället väljer Kalendrar och Julkort från förstasidan och sen Julkort - Övriga julkort - Tomma mallar - 10 x 21 - ja, då funkar det inte att ladda upp fotot. Himmel vad irriterande

• Avstängd
  • International user
  • 2007-11-13 00:40

Konstigt att det strular, jag har inga som helst problem att ladda upp även om jag inte är inloggad, jag gick in och provade göra ett julkort och det gick också bra. Trist att det strular, hoppas att det löser sig även om jag inte kan hjälpa dig.
/M

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-13 14:45

Jag har fått svar från Crimson

Hej Eva.

Vi har alldeles nyligen fått rapporter om att ver 10.5 har någon bugg i sig som inte lirar med uploaden. Vi håller på att forska i vad det kan vara och hur vi ska komma runt det, och hoppas att du så länge kan använda någon annat operativsystem.

Hälsningar
/// Håkan

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-14 18:09

Ytterligare mail från Håkan på Crimson. Även om det inte fungerar att ladda upp bilder dit så är det ju trevligt att de bryr sig tycker jag.

Thank you for your call yesterday. I have done some research and there is a known problem with Mac Leopard (OSX10.5) and the Adobe Flash upload:

http://kb.adobe.com/selfservice/viewContent.do?externalId=kb402771&sliceId=1

This is not something within our FrontWeb program itself but a problem with the plugin and the new OS system. In Sweden, our local Apple distributor has decided not to release and sell Leopard until an update is provided as there are many issues they found with this new Mac OS.

På köksbordet ligger fyra bilder 30 x 45 från Crimson. Märkte när jag laddade upp att jag fick ta bilderna en i taget - men det gick ju också bra.

Kan verkligen rekommendera Crimson, de slår allt annat jag använt tidigare.

Imponerande, 27:-/st för 30 x45 cm på blankt papper...150 spänn för fyra bilder med frakten. Beställer man bara i vettig tid på dagen så har du dem i lådan dagen efter...
Bilderna kommer i en paket, de ligger hoprullade i papper... snyggt.

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-15 21:55
Ursprungligen av Goflorp:

Kan verkligen rekommendera Crimson, de slår allt annat jag använt tidigare.

Det låter ju bra, jag beställde från jobbet, där har jag en gammal Mac med gammalt system. Där var det inga problem med att ladda upp.

1
Bevaka tråden