Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur uppdatera upplåst 1.0.2 till 1.1.1 på mac?

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2007-11-29 15:53

Fel Installer?

Jag har Installer 2.63 och det finns ingen Edit under Sources....?

du måste uppgradera till 3.x

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-10 07:34

ni som hade upplåst 1.0.2 och uppdaterade till 1.1.1 förlorade ni data (musik, kontakter, bilder) under ngt av stegen (virginze, independence, updatering, aktivering) ?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-11 04:41

Är det samma med leopard??

Hej

Har laddat hem 1,1,1 filen från iunlock, har också kört virginizern, men vågar jag köra uppgraderingen med 10.5. Provade med att hålla ner skiftknappen, men var inte säker på att den inte skulle välja 1.1.2!
Kan jag ta bort den så jag är säker på att den filen som kom med itunes 7.5 inte laddas in!

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-11 18:09

Försökte läsa så mycket jag kunde innan jag försökte men ändå misslyckades jag.

1. Köra reverginizer från unlock.no .. fungerade.. SIM kortet slutade fungera.
2. Köra Restore till 1.1.1 iTunes fungerar.

3. Jailbreakme.com -. fungerar inte... kör apsnapp och väntar.. men telefonen fortfarande låst. Activate iPhone.....

EDIT: Jailbreakme fungerade på 9e eller 10e försöket...

Senast redigerat 2007-12-11 18:45

Körde http://iphone.unlock.no/ guiden, funkade utan några som helst problem.
Fastnade lite när jag skulle uppdatera till 1.1.1 i genom itunes då den bara ville uppdatera. läste någonstans att man kunde hålla nere alt samtidigt som man klicka uppdatera i itunes för att välja fil från datorn.

Allt gick smärtfritt på under en timme!

Lycka till alla 1.0.2are!

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-01-13 11:55

jag kör just nu med FW 1.0.2 och är sugen på 1.1.1
Är det något man skall tänka på innan man börjar med I.unlock.no guide?
Tänkte också på om man behöver at&t kortet någon gång eller räcker det med att man har ett sim-kort utan PIN? Rädd för att anysim skall krångla, någon som haft problem med det?

/robin

Jag har skrivit en ny guide nu: Guide: 1.0.2 till 1.1.1 - virginize och uppdatering

Den baserar sig på att man använder The Virginizer från i.unlock.no. Jag har kört det på två telefoner och det har fungerat bra på båda. Det förenklar hela virginize-processen rätt rejält.

  • Medlem
  • Borås
  • 2008-01-16 00:02

Vad känar man på att uppgradera telefonen till 1.1.1?

Kör 1.0.2 upplåst med iUnlock och är inne på att köra virginize och uppdatera till 1.1.1

Har läst igenom diverse virginize-guider nu och är på gång att köra med i.unlock.no's guide eftersom den verkar överlägset enklast. Är det något jag behöver göra med telefonen innan jag tankar hem och kör programmet i telefonen? Om jag förstått det rätt är det bara tuta och köra, eller måste man köra restore eller något annat innan?

Ursprungligen av robert-:

Kör 1.0.2 upplåst med iUnlock och är inne på att köra virginize och uppdatera till 1.1.1

Har läst igenom diverse virginize-guider nu och är på gång att köra med i.unlock.no's guide eftersom den verkar överlägset enklast. Är det något jag behöver göra med telefonen innan jag tankar hem och kör programmet i telefonen? Om jag förstått det rätt är det bara tuta och köra, eller måste man köra restore eller något annat innan?

Bara att köra, men har för mig att SSH måste vara installerat, glöm inte att ta backup på foton och annat som jag gjorde..

Bevaka tråden