Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GameBoy Advance Emulator För iPhone

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

GameBoy Advance Emulator For iPhone

En grupp hackare har ju släppt v0.0.5 av gpSPhone, en Gameboy Advanced emulator för iPhone och iPod Touch. Det är en väldigt tidig version, så den innehåller troligen ganska många buggar. Dock så sägs en del spel var tillräckligt bra för att kunna spelas, men ljudet strular fortfarande.

Om du tycker det är värt ett försök att installera in tidig version får du vara beredd på lite hackande.

För mer information klicka vidare på länken här under.

http://www.zodttd.com

Väldigt bra idé, tror mer på detta än Nes emulatorn som finns idag, skärmen känns mer passande för detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-25 16:23

Men är inte NES något annat än GBA? Så vi jämför inte riktigt samma sak? Däremot NES mot iPhoneNES är väl mer relevant?

nu fann jag denna i min installer.

Någon som lyckats få det att fungera - för mig så får jag enbart upp texten sorry but requires a gameboy advance.

någon som vet?

Hur får man in spelen under rätt mapp i telefonen?

Jag var tvungen att skapa en mapp, under media.

Säg till om du får det att lira, jag får det ej att fungera.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-12-05 19:43

jag har fått det att funka. Laggar lite i början men annars fint! Problemet är dock att det är förbannat svårt med kontrollerna

Vilka spel tycker ni funkar bäst med iPhone?

Inte några spel som kräver snabba ryck och mycket knapptryckningar. Fantasy spel fungerar samt bilspel som eminenta, Super Cars liknande, Karnaaj Rally fungerar bra. Där man bara "trycker då och då". Annars är det lätt man "smetar ut" sina tryck på iPhonens emulerade kontroller.

Har även testat Monkey Ball i gpSPhone i väntan på den accelerator styrda versionen. Blir riktigt sugen att styra med rörelser istället för knappar

Jag lyckas inte få in mina spel..eller det är inge problem att lägga in dom men emulatorn hittar dom inte Detta gäller både PSX och GBA Har provat att lägga dom både i /private/ och i /mobile/ men får bara upp att man inte har addat några roms. Någon som har några tips på hur man löser detta?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-21 15:44
Ursprungligen av aftermath:

Jag lyckas inte få in mina spel..eller det är inge problem att lägga in dom men emulatorn hittar dom inte Detta gäller både PSX och GBA Har provat att lägga dom både i /private/ och i /mobile/ men får bara upp att man inte har addat några roms. Någon som har några tips på hur man löser detta?

Du har nog inte gba biosen..

Vilken source ligger emulatorn under??

Hittade den själv

http://zodttd.com/repo/

1
Bevaka tråden