Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nanon synkar inte med iTunes och, Ringsignaler?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-14 21:42

Hej! min första post här så ta det lugnt om det blir fel. min systers gen3 Nano synkar inte med itunes och den laddar inte heller, inte heller min nano funkar. guiden ny maskinvara poppade upp nyss där det stod "ipod USB driver" och vi vet absolut inte vad vi ska göra. och jag har hittat en flik i itunes där det står ringsignaler, kanske iphone släpps snart? men i alla fall, vet ni hur vi ska få våra ipods synkbara?:'(:'(

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-11-15 22:03

I normala fall är det bara att klicka sig igenom fönstren som kommer upp när datorn hittat ny maskinvara.
Testa annars att installera om iTunes, med senaste versionen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 19:50

Testa att formatera om till ett annat operativsystem. Funkade för mig, den hängde sig på pc:n, formaterade då till mac:en och sedan tillbaka. Om du inte äger nån av dessa kan du kanske låna en kompis / gå till macoteket och formatera (tar typ 1 min).

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-18 15:28

Får väl testa det då eftersom guiden ny maskinvara inte ville installera den.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-19 22:21

var nere i apple-butiken efter skolan idag, och återställde den. men den vägrar fortfarande dyka upp på itunes. så jag får sticka ner igen imorgon efter skolan:) trots allt min favoritbutik!

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-21 21:20

Var nere idag(igen) och jag fick svaret att något måste vara fel på datorn.... hmmm. . . .kan någon hjälpa mig att lista ut felet?

Provat att ominstallera iTunes?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2007-11-26 18:08

Har testat att ominstallera itunes. det gick inte heller....... ganska frustrerande eftersom att jag hade formaterat ipoden i apple-butiken för en tid sen, nu kan jag inte lyssna på musik when the boredom strikes.....
EDIT: Om den funkar på min mammas pojkväns MacBook. då är det något fel med vår PC.

1
Bevaka tråden