Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Damm under Displayen :(

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falun
  • 2007-11-15 06:17

Är nu en i skaran av nöjda Iphone ägare. Är som sagt sjukt nöjd med telefonen och det underbara gränssnittet. Men till mig fasa så upptäckte jag igår att jag lyckats få under 2 damm-korn under displayglaset. Dem sitter uppe i vänstra hörnet och jag har väl en aning om hur dem lyckats ta sig in, tror det är via ringer on/off-knappen. Saksamma, det jag undrar är väl om det finns någon lösning för att få bort dammet därifrån?
Det är kanske lätt att säga att jag bara ska strunta i att det ligger damm där, men jag är lite av en perfektionist så för mig är det väldigt störande att det ligger damm under glaset.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-17 16:23

Hej.

Löste du dammproblemet? Jag har under ett par månader fått uppleva att displayen på min iPhone täcks mer och mer av dammkorn. Här snackar vi inte två ynka korn som i ditt fall, utan mängder av damm. Förstår inte hur det kan ha kommit in.
Var nere och pratade med Telia idag, som i sin tur pratade med sin "verkstad". Inget som gick på garantin tydligen, och inget de kunde göra heller (förutom att byta ut hela telefonen, vilket skulle resultera i att jag får köpa en sprillans ny telefon. Nej tack).

Är det någon som har koll på om det går att blåsa ur dammet med tryckluft eller liknande?
Vem kan man kontakta (inofficiell Apple-reparatör)?
Har någon haft tur och lyckats få sin iPhone utbytt när det är så här?

Ursprungligen av tHorSeYE:

Var nere och pratade med Telia idag, som i sin tur pratade med sin "verkstad". Inget som gick på garantin tydligen

Varför det inte skulle gå på garantin förstår jag inte. Visst, om det bara är ett par dammkorn får man väl inte vara för petig, men om det är mycket damm... Telefonen är ju en videospelare också! Skulle nån acceptera att deras nya platt-teve efter ett par månader hade drivor av damm innanför glaset? Tror inte det...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-18 15:03

Därför att det inte är ett hårdvaru defekt? Det är ingen som ger garanti på att displayen ska vara damm fri från baksidan. Du får fösöka leva med det eller försäöka att blåsa bort dammet.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Därför att det inte är ett hårdvaru defekt? Det är ingen som ger garanti på att displayen ska vara damm fri från baksidan. Du får fösöka leva med det eller försäöka att blåsa bort dammet.

Jag skulle absolut säga att det är en hårdvarudefekt om skärmen inte är tät så att damm lätt kan läcka in. Särskilt om det bara gäller en iPhone. Jag har haft min iPhone i ett par månader nu, och jag har inte ett enda dammkorn i min, så det är troligen nåt fel på hans iPhone som tar in damm så illa.

Helt klart ett garantiärende. Som BBQ säger så är enheten defekt eftersom den inte är tät(ad) nog.

Nu är ni ju helt rabiata. Klart som korvspad att damm innanför displayen inte går på garanti. Där det kan komma in luft, kan det komma in damm. Wear and fucking tear typ! Står det någonstans i produktbeskrivningen att mobilen är hermetiskt tillsluten???

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-23 18:11

Rabiat eller ej, men jag har råkat ut för samma sak med damm under displayen (mycket irriterande). Jag beställde min via Telias hemsida så jag felanmälde via den samma. Jag påpekade även felet med läckande ljus från vänsterkanten (vid knapparna). Detta har jag läst om på flera ställen på nätet och det måste vara ett konstruktionsfel att telefonen inte är tät.
Hoppas väl inte på allt för mycket gällande dammet men jag chansade på att få det åtgärdat då det är tråkigt då displayen är den mest vitala delen på en iphone, jag menar allt styrs från den....

Jag återkommer om hur det går....

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-26 18:33

Nu är den ivägskickad... Känns bedrövligt att behöva damma av sin gamla Samsung igen. Tur att det bara är tillfälligt

Jag har fått in damm under displayglaset på varenda mobiltelefon jag någonsin ägt, sen 1996, men iPhonen blir ett år till sommaren och är (knock on wood) fortfarande helt dammfri.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-03-27 10:33

Jag har inget damm under displayen på min G2 heller... köpte den i stort sett direkt när iPhone släpptes så den är ju inte ny direkt

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-03-27 13:04

Verkar inte finnas någon konsekvent naturlag i fallet med damm under displayer. Jag har inte råkat ut för damm i någon av alla de telefoner jag haft sen 1996 men på en 1 månader gammal iphone dyker det upp.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2009-04-01 18:44

Tänkte bara tala om att min telefon blev utbytt på garantin. Gött!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-04-02 20:22

Gött!

1
Bevaka tråden