Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med MBP tangentbord / trackpad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem som är väldigt irriterande. När jag skriver på min MBP, vilar händerna på höger och vänster sida om Trackpad:en. Tittsom tätt kan texten markeras, skrivas över eller att markören flyttas. Något påverkas alltså av tyngden från händerna. Känner någon igen detta? Det funkar hur bra som helst om jag har händerna i luften när jag skriver, men detta är inte alls bekvämt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-21 12:40

Det är inte så att du har väldigt stora handflator?

Skämt å sido, jag skriver en hel del på min MBP och har en alldeles lysande fingersättning och tangentbordshantering, men har aldrig råkat ut för de problem som du beskriver. Är det samma MBP som du en gång i tiden bytte skalet på?

Haha. Ja, om det vore så väl, så kunde jag ju skönhetsoperera dem eller nåt

Jag har testat fram och tillbaks och förstår att det är fel på överdelen. Trackpaden aktiveras av minsta tryck. En tangent är dessutom halv-trasig, så det blir nog att köpa en helt ny överdel. Viva 1st generation MBP! :/ Fyfan...
Tror jag såg en överdel för runt 1500 kr, men såg inte om keyboard ingick. Någon som har koll på detta?

1
Bevaka tråden