Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2. bara spela musik och film?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-15 21:31

Hej!

Kommer få hem min iphone nästa vecka och eftersom min "kontakt" i USA köper Iphonen på lördag kommer det troligtvis vara en av version 1.1.2. Det jag undrar är om man under tiden dom förhoppningsvis kommer på ett sätt att låsa upp den versionen, om man kan spela musik och film på den? Vilket programm m.m. ska man hacka den med då?

/Joakim

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-15 23:45

Just nu är 1.1.2 bara en tegelsten för oss som inte vill akivera den på det av apple auktoriserade sättet tyvärr. Men misströsta inte, det är rätt hög sannolikhet att det är en 1.1.1 du får.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-11-16 09:21

"However, the catch here is that for it to work you need to first run OktoPrep on iPhone v1.1.1 and then upgrade to 1.1.2."

Man måste nedgradera först. Men det verkar ju finnas hopp i alla fall

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-16 17:10

Okej! Får väl hoppas på en 1.1.1 då!

Vad för typ av kabel behöver jag för att kunna låsa upp iphone?

Folk hänger upp sig lite på version 1.1.2. Det är inte den versionen i sig som är problemet. Problemet är att de nya telefonerna som säljs med 1.1.2 oftast har den nya Bootloadern med version 4.6, och det är den som inte går att hacka än.
Annars kan du göra allt med en ny 1.1.2 telefon, förutom att låsa upp den så du kan använda andra simkort. Dock är det väl ilte omständigt, för du måste nedgradera först osv, men det går.

Köpte en iPhone med nya bootloadern och följde en guide på hackint0sh, tyckte inte alls att de var svårt att nedgradera, förbereda, uppdatera och jailbreaka + aktivitera. Sitter nu med en fullt fungerande iPhone förutom att de bara är ett o2-refill eller abonnemang som fungerar för tillfället.
Så om man nöjer sig med musik, film och webläsare så är de inget problem alls.

1
Bevaka tråden