- MaxxUS
- Medlem ●
- International user
Fixade ihop en jailbreak manual på svenska.
Ipod touch Jailbreak med instruktioner for Mac och Windows.
Tackar andem038 for windowsmanualen.
PS. Hittar ni nåt vi glömt så skriv en rad.
Enjoy!:D
Fixade ihop en jailbreak manual på svenska.
PS. Hittar ni nåt jag glömt så skriv en rad.
Enjoy!:D
Jag använde den! Den fungerade kanon. Hade provat massa andra guider innan men det var denna som som fungerade!
Tack så mycket, rekommenderas starkt!O:-)
Hur ska vi göra som kör med Windows (XP)?
När man ska välja den där specifika återställningen, d.v.s där man behöver "alt-klicka" på återställ i Itunes, får man bara upp en normal återställning, inte en lista där man kan välja egen återställning, som det står i guiden...
Prova att använda shift och klicka på knappen ifall du kör pc.
/PeJy
Tack...
Men precis efter jag sänt iväg kommentaren hittade jag hur man skulle göra. :">
EDIT:
Hur gör jag när jag väl ska installera jailbreak-1.jar?
Får upp detta felmeddelande:
Det e bara länken i det första inlägget som e aktuell!
snälla, kan nån förklara för mig hur jag får tag i okroprep?
jag har en ikon som heter "installer", men där i finns inget oktoprep...
1. Launch Installer.app
2. Scroll down to Tweaks (1.1.1)
3. Select OktoPrep
4. Click Install
1. Launch Installer.app
2. Scroll down to Tweaks (1.1.1)
3. Select OktoPrep
4. Click Install
Ok, jag har alltså inte rätt grejer. Jag har ngt som är "Installer 3" (AppTapp Installer) där jag kan välja "install" emd en massa program. Inget tweak eller oktoprep.
Jag har fått detta från det automatiska jailbreaket jag gjorde tidigare med iphone apps etc.
vad ska jag göra?
Jag lyckades JB:a min pod. Alltså gör som det står i instruktionen. Använd Safari, inte Firefox eller någon annan webbläsare.( Jag gjorde det, funkade inte alls).
Ladda ner jar-filen här ifrån. http://conceitedsoftware.com/iphone/site/112jb.html
Eller direkt. http://conceitedsoftware.com/iphone/1.1.2-jailbreak.zip Den sidan är uppdaterad, tror jag. Är lite mer text. Men i alla fall så lyckades ja JB:a podden.
Peace
Har uppdaterat instruktionerna och filerna. Behövde personligen aldrig dom andra filerna i paketet, men man vet aldrig!
Lägg upp alla filerna löst (inte i en egen mapp) i din hemkatalog.
Jag vet hur frustrerande det kan vara, Jag sitter med en PPC och jailbreakade innan PPC versionen kom ut. Många ominstallationer blev det...:)
Dont give up, freedom is around the corner!