Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker java-programmerare (simpelt mobil-program)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag jobbar inom metall-industrin, skärande bearbetning och har ett ENORMT behov av lätt-tillgänglig skär-data (varvtal och matning beroende på verktygsmaterial, diameter osv)

Det rör sig om 3 formler som förvisso är jäkligt enkla, men oerhört lätt att blanda ihop.

Så jag söker någon som kan göra ett mobil-program som kan enkelt omvandla två givna parametrar till en tredje.

Mitt önskemål är ett enkelt program med 4 rutor, verktygs-material, diameter, varvtal och matning per varv, där om jag matar in diameter och matning/varv så räknar den ut varvtal osv.

Finns det någon här som känner att han har några timmar över att effektivisera metall-industrin?

Jag har ganska bra koll på exakt vad som behövs, upplägg o grafik kan jag själv ordna, men jag har inte en aning om hur jag skriver koden, så jag är i STORT behov av en programmerare..

..för att ni ska enklare förstå, formlerna är ungefär motsvarande el-formlerna ampere/volt/ohm, så det är absolut inga krångligheter..

..eller finns det kanske ett bättre forum att ta upp denhär frågan?

Jag hade extremt gärna gjort det men jag kan för lite java just nu...
Speciellt mot mobiltelefoner.

  • Medlem
  • 2007-11-24 16:28

Låter ju inte så komplicerat. Kan du förtydliga lite mer eller rita en bild?

Och vilken telefon använder du? Min erfarenhet är att det mesta utom SonyEricssons telefoner är jobbiga att arbeta med.

1
Bevaka tråden