Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen SSH i Services

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tja köpte en iphone via ifun.se och när jag kör Services så har jag EDGE, Bluetooth och Wifi men inte SSH, jag ominstallerade Services och exakt när jag öppnade det igen så fanns SSH med i listan men försvann efter någon halvsekund.
Antar att det är avstängt då jag inte kan komma åt iphonen via cyberduck.

Någon som vet vad jag kan göra för att aktivera SSH eller få det att komma fram i services?

Mvh Johan

Jag har varit med om precis samma sak fastän jag hade SSH igång (kunde logga in och allt, precis som du). Jag hittade dock aldrig någon lösning på det innan jag återställde telefonen sist.

• Medlem
  • Österåker
  • 2007-11-18 02:37

Samma sak för mig men jag har inte SSH installerat så...

Har SSH installerat nu igen och då dyker fliken upp.

Senast redigerat 2007-11-18 03:13
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-18 22:30

Johan: Har du lagt in OpenSSH? SSH fanns inte i Services före att jag installerat det tillägget...

Ursprungligen av simonn:

Johan: Har du lagt in OpenSSH? SSH fanns inte i Services före att jag installerat det tillägget...

Nån form av SSH har han uppenbarligen igång eftersom han kan köra SFTP mot telefonen.

Om man installerar SSH från Independence så hamnar inte SSH i Services, däremot om man installerar det direkt från Installer.app så hamnar det i Services.

Så var det iallafall för mig.

Intallera först Service , sen open ssh.
Båda filerna finns i Installer , en öppnar man Service och aktiverar ssh ,
funkar perfekt !

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-05 16:47
Ursprungligen av joppe.ejd:

Intallera först Service , sen open ssh.
Båda filerna finns i Installer , en öppnar man Service och aktiverar ssh ,
funkar perfekt !

Jag tror inte att detta löser problemet. Jag installerade OpenSSH först och sedan Service - och min SSH syns i Service. Ordningen har alltså inte någon betydelse.

det var itne det jag pointerade , jag menar att man behöver båda två!

1
Bevaka tråden