Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa Java

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-17 16:56

Hej
Har stora problem med min JAVA.
Verkar ha allt installerat men får ändå följande felmeddelande
Har provat att dra ner nya version av JAVA men det går inte eftersom datorn anser att en nyare version finns på datorn.
Fel meddeandet lyder

Citat:

java.lang.UnsatisfiedLinkError: getProxyConfigURL
at sun.plugin.net.proxy.MacOSXProxyConfig.getProxyConfigURL(Native Method)
at sun.plugin.net.proxy.MacOSXProxyConfig.getBrowserProxyInfo(MacOSXProxyConfig.java:30)
at sun.plugin.net.proxy.PluginProxyManager.reset(PluginProxyManager.java:108)
at sun.plugin.AppletViewer.initEnvironment(AppletViewer.java:574)
at jep.MyJavaRunTime.initJavaRunTime(MyJavaRunTime.java:37)
at jep.AppletHandlerFactory.initProperties(AppletHandlerFactory.java:404)

Snälla hjälp!

Verkar vara något bibliotek som din kod försöker ladda. java.lang.UnsatisfiedLinkError får du när java försöker nå en metod i ett externt bibliotek(inte java) och inte hittar det.

Vet inte vad det är du försöker göra så berätta lite mer detaljer så kan man kanske lista ut vad som saknas, men är antagligen inte något java problem utan någon systemfunktion som java runtime inte hittar.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-11-18 16:18

Skolan använder i läroplattform, Fronter och deras IM använder JAVA

det är den som försöker ladda när jag får felmeddelandet.
Det intressant eller tragiska är att andra Mac:ar kan köra den men inte jag sedan uppdateringen av JAVA i våras. JAg har hela tiden trott att det drabbat alla Mac men tydligen mest mig.
Därför hoppades jag att det skulle bli bättre med efter uppdateringen till 10.5 men inte. Tänkte kanske det var någon inställning i mitt bibliotek...

Testa att flytta bort java plugins från Bibliotek/Internet Plug-Ins och installera om java. Bifogar samma fil som ligger på min dator(kör osx 10.5) som du kan pröva att byta till innan du installerar om.

• Medlem
  • Lund
  • 2007-11-22 07:55

Tack
Provade precis och bytt min JavaPluginCocoa.bundle mot din i root biblioteket men tyvärr ingen skillnad. Får prova att installera om som du säger.

http://www.macusenet.com/archive/index-t-74200.html

http://www.tomrafteryit.net/javalangunsatisfiedlinkerror-getproxyconfigurl-error-on-os-x/

Kolla på dessa de kanske kan hjälpa dig, du kanske måste rensa på lite olika ställen och sen start a om datorn...

• Medlem
  • Lund
  • 2008-02-15 08:41

Problemen håller i sig. Mac kan inte läsa in en Internetinsticksfil med namnet ”Quic

Det står följande i fel meddelandet

Citat:

Sidan ”Apple - MacBook Air - Guidad tur - Medium” försökte läsa in en Internetinsticksfil med namnet ”QuickTime Plug-In 7.4.1”, men det misslyckades.

Har provat de tips som finns i inläget ovan. OK en del vatten har runnit under bron sedan dess men om jag testar med ett annat konto på datorn så fungerar det.
Någon som har en idé?

• Medlem
  • Lund
  • 2008-02-15 08:48

Jag testade precis med att ta en backup på Internet Plugg-Ins-mappen för att sedan tömma den riktiga.
Nu fungerar i alla fall att se på apples filmer.....

1
Bevaka tråden