Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple tog dubbel betalt för .Mac

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 18:51

Uppgraderade tidigare idag mitt .mac-konto till en fullversion. So far, so good. Men de dönickarna drog avgiften två gånger!!! 2x480 kronor!!! Jag som har så extremt lite pengar kvar den här månaden... Om inte Apple betalar tillbaka snabbt blir jag väldigt besviken. Mailade såklart direkt om detta.

Skit-Apple!!!!!!

Edit: Ändrade rubriken //Christian

[ 19 September 2002, 22:28: Meddelandet ändrat av: Christian Åhs ]

  • Medlem
  • 2002-09-19 18:56

Då får du känna hur det känns att betala full avgift nästa år...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 19:00
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: nixon:
Då får du känna hur det känns att betala full avgift nästa år...

Ja, fy €#%!!!
Jag får väl kopiera min Jaguar och sälja pirater för att ta in femhundringen om inte Apple betala tillbaks snarast...
Jag är rätt så kort i plånkan om man säger så den här månaden....

Betalar du med kontokort till utland kan det ta ett tag innan du får tillbaka pengarna. Har själv gjort det en dag och det var mer eller mindre nerverande.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-19 19:03

Säkert så...
Men de tog dem två minuter att dra dubbelt iallafall!!!

Tror att du kan räkna med att det tar minst 2-3 dagar innan du får tillbaka slantarna.

  • Medlem
  • 2002-09-19 19:27

Skulle det inte vara enklare om man kunde godkänna eller icke-godkänna alla "dragningar" från ens konto ?

Kommer en tjänst från bankerna där du skapar nytt kreditkortsnummer där du sedan lägger in så mycket pengar som ska dras. Det numret använder du sedan när du betalar. På så sätt kan inte försäljaren dra pengar två gånger.

Fiffigt. Och ska även fungera på Mac enligt min bankman.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Kommer en tjänst från bankerna där du skapar nytt kreditkortsnummer där du sedan lägger in så mycket pengar som ska dras. Det numret använder du sedan när du betalar. På så sätt kan inte försäljaren dra pengar två gånger.

Fiffigt. Och ska även fungera på Mac enligt min bankman.

Låter som det som Föreningssparbanken har lanserat.
De kallar det för e-kort.

www.foreningssparbanken.se/kort
Där kan man läsa om det har jag för mig, bara det att min Explorer vägrar visa sidan. Men jag såg detta för första gången idag i skolan, och direkt när vi gick in på en sida som hade ett belopp (tror vi?) kom e-kortet upp och frågade om vi ville betala med e-kortet.

Någon som kan testa och utvärdera?

  • Oregistrerad
  • 2002-09-20 00:12

Tråkigt värre. Det där vill man ju inte råka ut för.

Min transaktion gick fint. 1 x 480 SEK.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-20 00:51

Christian, det där låter helt förträffligt. Hoppas det slår igenom hos alla bankerna. Själv har jag SEB, men de kanske inte blir först ut på banan?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: PF:
Christian, det där låter helt förträffligt. Hoppas det slår igenom hos alla bankerna. Själv har jag SEB, men de kanske inte blir först ut på banan?

Det verkar grejt;
Mer info finns här:
http://www.foreningssparbanken.se/cgi-bin/kortweb.cgi?page=10546.

Föreningssparbanken är först ut!

/M

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Martin -:
Föreningssparbanken är först ut!

Ah det finns redan ute! Har fått det visat för mig. Dags att testa om det lever upp till Mac-löftet.

Angående att ha införskaffat ".Mac" så noterade jag att i den AppleStore butik som jag besökte i USA så fanns en kartong för detta... ska den inte levereras till oss som beställde. Jag beställde 20 juli och har inte sett mer än att man snabbt drog beloppet från mitt VISA-konto... det har nu alltså gått 2 månader.

Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-09-20 13:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Angående att ha införskaffat ".Mac" så noterade jag att i den AppleStore butik som jag besökte i USA så fanns en kartong för detta... ska den inte levereras till oss som beställde. Jag beställde 20 juli och har inte sett mer än att man snabbt drog beloppet från mitt VISA-konto... det har nu alltså gått 2 månader.

Olle

Då borde ju jag få två kartonger...

Om 15 år kan du sälja kartongen på eBay och få tillbaka pengarna - världen vimlar av idioter som betalar nästan vad som hellst för en obruten förpackning... därförr vill jag lägga den till samlingarna

Finns det överhuvud taget någon som sett röken av denna förpackning ???

- Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christian Åhs:
Kommer en tjänst från bankerna där du skapar nytt kreditkortsnummer där du sedan lägger in så mycket pengar som ska dras. Det numret använder du sedan när du betalar. På så sätt kan inte försäljaren dra pengar två gånger.

Jag har kört på ett liknande sätt i över ett år på Handelsbanken. Jag har skaffat ett betalkort utan kredit och lägger bara in så mycket pengar jag ska handla för. På så sätt kan de inte dra något extra.

/Simon

  • Oregistrerad
  • 2002-09-27 00:22

Jippi.
Nu fick jag tillbaks pengarna. Fick mail från Apple om att de bara dragit en gång och att de bara kunde se en dragning. Kanske blev det en dubbelreservation, men nu är de iaf tillbaka på kontot...
Är inte arg på Apple längre.

  • Medlem
  • 2002-09-27 03:00

En kompis till mig som utvecklar ett populärt sharewareprogram, berättade att nån hade betalat för 10St serials.. tydligen så hade han kommit åt nollan när han skulle skriva i antal, eller reloadat 10 gånger..

Killen uppfattade det tydligen inte, för det kom aldrig nått klagomål, men Kagi reglerade skulden iaf.

Min kompis sa, "tur att han inte bestälde Quark på nätet"..

Det är även många som betalat flera gånger, på små uppdateringar, trots att det inte behövs.. Dom har väl slagit in fel serial och trott att det behövs en ny licens..

1
Bevaka tråden