Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Några tips på hur jag kan synka Outlook med iPhone

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-18 23:17

Tjena,

Jag har ett litet delikat problem. Jag skulle mer än gärna vilja synka min iPhone mot min XP burk på jobbet. Problemet är att jag arbetar på ett ganska stort företag så naturligtvis så har vi ett nätverk som är 802.1X skyddat så jag kommer ej in på det trådlösa nätverket med telefonen (ännu).

Dessutom så har vi standardiserade PC's som där jag som användare inte kan installera vad som helst. Och ska inte för den delen heller. Och iTunes lägger ju in en del prylar på datorns då jag kan glömma att få in det programmet på burken.

Vi har Active Sync i datorerna dock även om iPhones ej stödjer det.

Min fråga är, kan jag på något sätt synka min jobbdators Outlook med iPhone? Kan man på något sätt exportera en fil och synka den? Observera att vi pratar om att synka ej ersätta innehållet på telefonen.

Jag har en Mac hemma som jag synkar iTunes och adressboken med och jag fick dit datat genom att gå vägen via min gamla Sony Ericsson telefon. Dvs först synka den på XP'n och sedan synka den med Macen som sedan synkades med iPhonen. Puh! Det går ju men borde gå att lösa på annat sätt men hur? Jag har kört fast känner jag.

Tacksam för all hjälp!
D.

Har du outlook 2003 eller 2007

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-21 16:32

Vi kör Outlook 2007.

Ursäkta det sena svaret. Konferens mitt i skogen i några dagar

D.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-25 11:44
Ursprungligen av Dee:

Vi kör Outlook 2007.

Ursäkta det sena svaret. Konferens mitt i skogen i några dagar

Men du har ju en iPhone. Vad har hindrat dig från att svara tidigare...?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-11-25 11:51
Ursprungligen av Dee:

Jag har ett litet delikat problem. Jag skulle mer än gärna vilja synka min iPhone mot min XP burk på jobbet. Problemet är att jag arbetar på ett ganska stort företag så naturligtvis så har vi ett nätverk som är 802.1X skyddat så jag kommer ej in på det trådlösa nätverket med telefonen (ännu).

Mig veterligen så kan du bara synka iPhone via den medföljande USB-kabeln. Inte via WiFi och definitivt inte via Bluetooth (som endast är till för headset - autdio).

Ursprungligen av Dee:

Dessutom så har vi standardiserade PC's som där jag som användare inte kan installera vad som helst. Och ska inte för den delen heller. Och iTunes lägger ju in en del prylar på datorns då jag kan glömma att få in det programmet på burken.

Det utesluter ju en PC-baserad lösning ganska ordentligt.

Ursprungligen av Dee:

Vi har Active Sync i datorerna dock även om iPhones ej stödjer det.

Och vad har en googling på iPhone och Active Sync givit dig?

Ursprungligen av Dee:

Min fråga är, kan jag på något sätt synka min jobbdators Outlook med iPhone? Kan man på något sätt exportera en fil och synka den? Observera att vi pratar om att synka ej ersätta innehållet på telefonen.

Den vägen skulle ju jag vilja undvika så länge som möjligt. För synkning av data kräver ju någon form av automatisk databehandling (och vips kom det upp ett modeord från datorbranschens ungdom - ADB) som ju ändå kräver en applikation. Antingen i din PC eller i din iPhone. Och då är du ju tillbaka på ruta #1.

Snacka med IT-avdelningen. Även om det kan verka skrämmande att vada genom högar av Jolt-burkar för att komma dit; väl där brukar det gå att snacka med dem. Flera på mitt "apstora" företag har lyckats få Sony-Ericssons syncprogram samt liknande installerade, så det borde funka för dig med.

• Medlem
  • Järfälla
  • 2007-11-25 16:56

jag skulle göra nått sånt här: exportera din adressbok i outlook på jobbet till en fil, ta med dig filen hem, importera den till outlook hemma, sen synka

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-11-29 21:54

Jag använde Plaxo. En liten Plaxo synk på jobbmaskinen (outlook) och hemma på Macen där iPhone synkas mot iTunes och allt fungerar fint.

Glad igen!

1
Bevaka tråden