Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samtal från AT&T Global Network Services Sweden AB?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag hade ett missat samtal till min iphone från numret 08-7927000 igår och när jag kollade hitta.se så går det till AT&T Global Network Services Sweden AB.
Jag köpte en iphone i USA och jag behövde lämna namn och mobilnummer då och gjorde det.

Är det någon annan som blivit uppringd av AT&T?

Jag undrar vad de vill och om de har möjligheten att stänga av/inaktivera mobilen på något sätt? Jag har låst upp mobilen via jailbreak och anysim och kör med Telenor nu...

/D

Står följande om företaget:

"AT&T Global Network Services Sweden jobbar med nätverkslösningar till företag och kompletta driftstjänster inom global och lokal kommunikation. Divisionen har setts över tidigare då AT&T förra julen globalt fick krav på sig att storspara."

http://www.what.se/article.asp?id=3420

Det är väl bara att ringa upp och fråga vad dom vill

Ursprungligen av Patrik D:

Står följande om företaget:

"AT&T Global Network Services Sweden jobbar med nätverkslösningar till företag och kompletta driftstjänster inom global och lokal kommunikation. Divisionen har setts över tidigare då AT&T förra julen globalt fick krav på sig att storspara."

http://www.what.se/article.asp?id=3420

Det är väl bara att ringa upp och fråga vad dom vill

Ja, fast frågan är om man vågar det eller om de har möjligheten att spärra/låsa ens iphone om man inte kör på en "godkänd" operatör *paranoid*.

Ursprungligen av fubar4711:

Ja, fast frågan är om man vågar det eller om de har möjligheten att spärra/låsa ens iphone om man inte kör på en "godkänd" operatör *paranoid*.

Har dom väl ingen laglig rätt till, vad jag vet. Tror inte dom sysslar med sånt.

"Sluta ring med iPhone, annars spärrar jag!! "

AT&T kan inte spärra din telefon på något sätt.

Jodå - de kan t.o.m "döda" den. På insidan av det Greenpeace-sponsrade nya batteriet ( det utan bly och brom ) sitter en FET-exponylkalibrator parallelt med en ELIT-trissa och en RFID-krets. Om man ringer vissa nummer med telefonen dör den, bl.a. ska AT&T nummer utanför mainland USA finnas med i .plisten som följer med. AT&T använder funktionen för att selektivt släcka ner alla grå-exporterade iPhone.

Ursprungligen av Martin Pettersson:

AT&T kan inte spärra din telefon på något sätt.

De har ju IMEI-numret på telefonen och kan således spärra just det IMEI att få tillgång till mobilmaster på samma sätt som när man stöldanmäler en annan telefon. Sen om de gör det eller om någon går med på att lägga in spärren är väl en annan sak.

Mvh,

Känns väl lite halvskakigt rent lagligt att förstöra konsumentens egendom, eller?

ELIT-trissan och den specialbyggda RFID-kretsen fungerar bara inom en radie av 25 alnar plus minus en armslängd från Leonardos stuga i skogen så du behöver inte vara orolig.

Njaeäh - inte riktigt - ELIT-trissan, och Kalmartrissan med för den delen, fungerar bäst på armlängds avstånd, plus snörets längd förståss. De övriga kretsarna har däremot ,i teorin i alla fall, obegränsad räckvidd, men i praktiken besgränsas de av hattmåttet.

Det spelar nog ingen roll om dom kan spärra den, ring upp företaget och fråga om dom ringt fel eller vad dom vill dig! Hur svårt kan det vara?

1
Bevaka tråden