Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur långt räcker en iMac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-11-20 15:28

Hur långt kommer man med en ny iMac 2,8 GHz om man vill köra Final Cut Studio 2? Vi kommer inte köra några tunga dvd-produktioner utan mer inriktad mot webb. Finns det något som vi kommer sakna mot att köra på MacPro?

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-20 21:02

Jag kan köra FC Express på en MacBook utan problem, så en iMac 2.8 borde inte vara nått problem att redigera med. Det som kan ta tid är väl om du skall rendera för DVD eller Web, men det gör det nog på alla datorer förutom en åttaproppars MacPro!

Ja ha lite minne i burken så ska det verkligen inte vara några problem att köra.
Har kört det på sämre datorer så

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-20 22:03
Ursprungligen av groggy:

Finns det något som vi kommer sakna mot att köra på MacPro?

Det enda jag kan komma på är större utbyggnadsmöjligheter av minne (8 platser) och hårddisk (4 platser).

Ni ska ju inte köra tunga grejor, så processorkapacitet har ni i iMacen. Och fullgod minneskapacitet. Grafikkortet är ju bättre i iMacen, sägs det. Skulle ni behöva mer lagring, så finns det ju externa lagringsmöjligheter.

  • Medlem
  • Strängnäs
  • 2007-11-21 09:13

Låter som jag lugnt kan köra på mitt spår med iMac. Tack för att ni tog er tid.

/Magnus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-04 23:56

jag kör FCE på min Imac 2,4 3gig minne funkar smidigt & jag redigerar musikvideos.

själv kör jag iMac 2.4ghz med 1 gb ram. kör dock inte Final cut studio nu men testat redigera lite, funkade fint för mig, inte särskilt slött (kör iMovie 06, då 08 är lite tråkigt)

1
Bevaka tråden