Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min nya iMac dödar min router?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan
Jag har ett lite konstigt problem med att min internet-uppkoppling dör titt som tätt (egentligen hela nätverket).
Detta inträffar när jag belastar internet lite tyngre under längre tid (över 30min kanske).

Det kostiga är dock att jag kan belasta routern/nätet hur hårt som helst med min PC utan att det händer ett skvatt, men macen tar livet av linan så fort den får chansen.
Jag har testat att byta sladdar samt jack i routern, men det är fortfarande macen som sänker internet.
Har läst att många har problem med detta i trådlösa fall, men jag sitter ju med sladd till routern!

Någon som har en aning om varför just macen gör på detta sätt och hur det går att åtgärda?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-20 21:39

Hur belastar du linan, är det med Torrents, vad är det isånnafall för program.
Torrents brukar vara en vanlig orsak till att små gateways folk har hemma kollapsar och kräver omstart. Pågrund av att de inte är byggda för att hantera så många anslutningar som torrents skapar om man inte sätter en limit.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-20 22:27

Om du kör Transmission så hade den versionen som kom häromveckan en bugg som dödade många routers. Nu har det kommit en ny som löser det mesta av problemen.

Det gäller torrents ja, men just att det är torrent ska inte vara problemet då PC'n kan köra utan några som helst problem.
Använder iofs transmission och det är när jag har det igång som problemen uppstår, får testa att uppdatera det när jag kommer hem från jobbet.

Tack för svaren

[Edit] Jag hade tydligen senaste versionen av transmission där detta skulle vara fixat, skumt. Någon som vet några annat bra torrentprogram som är lika simpelt och bra som transmission?

Senast redigerat 2007-11-21 19:37
1
Bevaka tråden