Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död WiFi redan i lådan?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte höra om nån har fått följande problem, att WiFi är helt död!

Jag kör den datorfria upplåsningen på jailbreakme.com / ifun.se
Men efter att ha kört in url:na så kommer jag inte vidare efter
prefs://1F

iPhonen kan hitta mitt WiFi (sitter 2 m ifrån det) men den tappar uppkopplingen typ efter
kanske 3-4 sek. På den korta tiden hinner inte jag in i contacts och ta mig in i jailbreakme.
Sen även om jag kommer in så hinner jag inte köra Tiff bilden.
Den hittar alltså WiFi i 3-4 sek sen droppar den och hittar inget, inte ens i 4 sek, förrän jag rebootar den då hittar den det i några sek igen.

Firmware är en virign 1.1.1 Har provat med både ATnT och TEle2 kort i, ingen skillnad?
Hårdvarufel på WiFi kretsen? Kan en Mac aktivera och lås upp den med Independence plus annat.

I värsta fall säljes den som till en Mac ägare som vill chansa och låsa upp den och kan stå ut med att WiFi är död. Jag sticker iväg en längre vistelse i helgen, måste kontakta mig innan dess.

Admin du får gärna ta bort denna tråd såg att frågan ställts redan men att igna svar har hittats bara.

jag kan slå ihop trådarna m du ger mig vilken tråd det är som redan finns om samma sak

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2007-11-21 09:22

Börja med att testa med en annan WiFi. Inte säkert det är iphonen som är pajj. Jag hade en AP som kraschade när jag connectade min PSP till den, hehe.

Ursprungligen av cwu02001:

Tänkte höra om nån har fått följande problem, att WiFi är helt död!

Jag kör den datorfria upplåsningen på jailbreakme.com / ifun.se
Men efter att ha kört in url:na så kommer jag inte vidare efter
prefs://1F

iPhonen kan hitta mitt WiFi (sitter 2 m ifrån det) men den tappar uppkopplingen typ efter
kanske 3-4 sek. På den korta tiden hinner inte jag in i contacts och ta mig in i jailbreakme.
Sen även om jag kommer in så hinner jag inte köra Tiff bilden.
Den hittar alltså WiFi i 3-4 sek sen droppar den och hittar inget, inte ens i 4 sek, förrän jag rebootar den då hittar den det i några sek igen.

Firmware är en virign 1.1.1 Har provat med både ATnT och TEle2 kort i, ingen skillnad?
Hårdvarufel på WiFi kretsen? Kan en Mac aktivera och lås upp den med Independence plus annat.

I värsta fall säljes den som till en Mac ägare som vill chansa och låsa upp den och kan stå ut med att WiFi är död. Jag sticker iväg en längre vistelse i helgen, måste kontakta mig innan dess.

Mitt tips för liknande problem är att reseta routern och koppla upp dig utan lösen etc.

  • Medlem
  • Alvesta
  • 2007-11-21 20:39

Kolla också vilken kanal du kör wifi på. Min iPhone har haft problem med alla kanaler över 11.

Ursprungligen av akesson:

Kolla också vilken kanal du kör wifi på. Min iPhone har haft problem med alla kanaler över 11.

Kanal?
Berätta mer för en som inte vet så mycket om hur det fungerar.
Problem hur då?

Bonq: Har provat med andra WiFi:s, NADA!
theplague: Har inget lösen nu heller, har provat Reset av router. NADA!
I usa använder routers inga kanaler över 11. EU har 13. Japan har 14
akesson: Har provat Auto channels, och specifika från 3-12. NADA!

Måste ju vara hårdvaru men typiskt att ingen annan har fått uppleva det.
Jaja blir väl öppna en dispute issue på Ebay/Paypal då. Säljaren påstår att denne
kontrollerade även WiFi funktionen innan den skickades.
Och vägrar gå tillbaka till AppleStore och fixa en ny till mig.

Det finns ju många fall av problem när man strulat till baseband på telefonen och därmed tappar all radio (wifi, telefon, bluetooth) och det kan fixas (ofta) genom att radera och skriva om baseband. Men i detta fall låter det lite mer komplicerat, eftersom du fick kontakt med nätet en stund.

mrfrozen.
Vill du ge mig en snabb brief vad CARNIVAL handlar om?
Läste första sidan, verkar vara ett Windows baserat USB - Activate och JB av
en 1.1.1, eller?

Men den fixar väl inte problemen som finns med WiFi. Det den eventuellt gör är att
fixa en iPhone som kan ringa. I mitt fall en iPhone som fungerar i Sve men utan WiFi?
För jag kunde inte hitta nånstans där den skulle fixa "död WiFi"...

1
Bevaka tråden