Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AT&T simkort köpes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte inom kort försöka jungfurisera min 1.0.2 och sedan uppdatera till 1.1.1 enligt den nya guiden på ifun.se

Grejen är att den guiden verkar kräva ett AT&T simkort vilket jag inte har.

Nån vänlig själ som skulle vilja skicka mig ett i ett kuvert mot en summa?

Du kan få låna mitt. Fast om jag ska vara ärlig så behövde jag inte AT&T-kortet när jag revirginized min 1.0.2 och sedan uppdaterade till 1.1.1.

Skicka ett PM med adress så kan jag skicka det, men jag vill ha tillbaka det "ifall att".

beehövs ej

Jag uppdaterade min 1.0.2 till 1.1.1 i helgen och använde mig av guiden på http://iphone.unlock.no/ jag använde under hela processen mitt eget sim-kort och det funkade fint, hade jag inte fått prolem när jag skulle uppdatera telefonen genom itunes( problemet låg i min dator) så hade hela processen tagit 30 min max och hur enkelt som helst.

jag gjorde även re-virginize processen utan att använda datorn, se guiden.
Sammanfattningsvis så kan jag rekomendera denna guide, funkade för mig och enda gången du behöver använda datorn är när du ska uppdatera till 1.1.1 och har inte heller nått annat sim än mitt eget.

hoppas det går bra!!

jag rensade också min teelfon själv innan jag gjorde detta, avinstallerade program osv.

Läste igenom guiderna där och det verkar förvånansvärt enkelt, ska prova det ikväll, kan ju inte mer än gå åt skogen

Vad var det förresten för problem med din dator du upplevde?

Problemet var att jag fick upp ett felmedelande när jag skulle återställa telefonen och där med uppdatera den till 1.1.1. Fel medeladet löd att jag inte hade tillräckligt med minne på min ipod om jag minns rätt.

Jag testade med olika datorer men efter att ha avinstallerat itunes samt installerat det nyaste itunes så funkade det fint. Fick lite panik eftersom telefonen då vad fast i recovery mode men som sagt det löste sig.

Ett tips kan kanske vara att du läser lite om just vilken itunes som rekommenderas, tror jag läst att man inte ska använde den nyaste itunes men som sagt så gick det för mig.

Glöm heller inte att ladda ner 1.1.1 FW innan och zippa inte upp den. Sen så behöver du bara en ladda iphone så ska det nog gå fint.

Jag kan kolla lite här ikväll om du råkar få nåt problem så kanske jag kan hjälpa dig.
Lycka till!

Funkade hur jäkla bra som helst, min lur är nu uppgraderad från upplåst 1.0.2 till upplåst 1.1.1 , tog kanske 25 minuter och det var inte alls många steg att göra själv.

Stort tack för tipset!!

1
Bevaka tråden