Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP! -iPhone problem efter försök att uppgradera till 1.1.2.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag beslöt mig igår för att uppdatera min fullt fungerade 1.1.1 iPhone till 1.1.2 som blev ett av dom större misstagen jag någonsin gjort.. Jag följde hackmyiphone.com's guide men fastnade när man skulle gå in på jailbreakme.com.

Efter några ha restora till 1.0.2, jailbreakat och aktiverat sen kört anysim 1.2.1u(som tydligen misslyckades då den inte fungerade med mitt halebopkort) tappade min iPhone bort sitt IMEI och ICCID nummer efter att jag restorat till 1.1.1, då var alltså telefonen oaktiverad och icke jailbreakad.

Jag har försökt det mesta, men helt utan att lyckas så just nu sitter jag med en jailbreakad, icke aktiverad 1.0.2 iPhone som har tappad bort IMEI och ICCID nummer, detta gör att man inte kan använda sig av *#307# eller wiNstaller. Den har också baseband 04.02.13_G eftersom att jag uppgraderade till 1.1.2. iTunes säger att det har ett felaktigt simkort fast AT&T kortet sitter i. Jag kör med windows och jag behöver HJÄLP! Någon som har några som helt förslag är jag ytterst tacksam över!

/björn

wow, vilken soppa du har kokat... Jag har ett tips. Ta ett djuptandetag, forsok borja om...

  • Medlem
  • Lund
  • 2007-11-24 18:56

Vad händer om du försöker dig på en restore till 1.1.1? Om hade en 1.1.1 innan kan det vara idé att köra BB_Downgrade.

/s

YES! Efter ca 1 1/2 dags mekande lyckades jag att nedgradera basebandet till ICE03.14.08_G, detta med hjälp av guiden på http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=15310 så nu har jag en upplåst, fullt fungerande 1.1.1 iPhone igen Det kommer ta tid innan jag försöker uppgradera till 1.1.2 igen kan jag säga! Om nån råkar ut för samma sak som jag hoppas jag att länken kan vara till hjälp.

/björn

1
Bevaka tråden