Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Mellandagsmacpub" i Umeå torsdag 27 december

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har bara lite problem med att bestämma mig om jag ska gå ned på stan för att kunna dricka några öl, eller om jag ska ta bilen och nöja mig med cola.

Mitt ? blir tyvärr ett bortfall. Nu har jag missat två pub-kvällar!

Hoppas det nya året för med sig fler tillfällen.

Jag kommer en bit efter 18, även om jag inte är uppskriven på listan. Hoppas det är ok

• Medlem
  • 2007-12-27 18:05

Är ni här, ni (ni)? Jag är på väg, men var det Rött eller O'Reallys ni satt på?

• Medlem
  • 2007-12-27 18:44

Oh well. I go look for the fruit sign.

Trevligt som vanligt. Jag har nu startat tråden om vår nästa aktivitetet i Umeå:

Keynotevaka i Umeå - tisdag 15 januari 2008

Tack för trevlig kväll!

Ja, mycket trevligt.

Japp, trevligt som vanligt

• Medlem
  • 2007-12-28 10:58

Lovely!

Här är vad jag dillade om vad gäller Wiimote och "3D-gränssnitt" på 2D-TV:
http://gizmodo.com/337068/wii-headtracking-creates-3d-window-display

Här är länk till Bluetooth-headsetet jag hade med mig:
http://www.dustinhome.se/pd_5010123866.aspx?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-28 11:23

Synd att jag upptäckte denna tråd nu, jag är ju i Umeå över nyår, kunde lätt ha kommit... :">

samul: cool Wii mod!

Ursprungligen av Jetwash:

Synd att jag upptäckte denna tråd nu, jag är ju i Umeå över nyår, kunde lätt ha kommit... :">

Ah, synd. Jag har regelbundet försökt bumba tråden ända sedan den lades upp för en månad sedan, just för att nå ut, men man kanske ska fundera på andra sätt (vi har diskutera en 99-kalender eller liknande t.ex.).

Och Wii-grejen var cool, det tog två förklaringar igår innan jag förstod det, men jag fattade rätt till slut, såg jag nu när jag såg videon. Det var förövrigt samma kille som gjorde en digital whiteboard-lösning av Wii-moten som jag pratade om, skärpt kille. Bra på att förklara också.

Jäävligt cool Wii-mod!

Och tack för igår!

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-12-28 20:50

Kan man möjligen få se några bilder från igår Samuel?

• Medlem
  • 2007-12-28 21:26

Bilderna ligger i "pajpen"!

• Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2007-12-28 22:31

Tackar för en trevlig kväll!

• Medlem
  • 2007-12-29 00:23

Jag tackar alla inblandade! God trevnad och en rolig känsla av det finns folk att fråga om de mest upptänkliga nätverksproblem Johnny Chung Lees påhitt var råkoolt, ju. Det verkade vara som VR, fast bra.

Jag är lite fundersam (förmodligen inför årsskiftet) i på något sorts filosofiskt sätt om hur all IT tar plats i och formar våra liv. Jag försökte formulera mig litegrann på puben (det är väl där man gör sånt?), men orden har inte ansamlat sig än. En av tankarna är: Hur kan Apple vara så gosigt och inspirerande, medan andra gigantiska företag känns fula, skitiga och elaka? (Ett eventuellt svar är att jag hittills aldrig behövt kontakta Apples support.) Eller: Jag som är så konstnärlig och intresserad av allt möjligt, hur kommer det sig att den enda möbel hemma jag bryr mig om är min datamaskin?

Oh well. Det här går säkert över när jag köper iPhone. Igen: tack för kvällen, och: Sjuk pepp i januari!

Bevaka tråden