Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Anysim cannot unlock...

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-25 23:10

Jag har följt en väldigt lätt och bra guide angående upplåsning av 1.1.1 telefoner. allting går som planerat och jag jailbreakar och får inga problem på vägen, men när jag tar ner anysim och kör det så får jag ett felmeddelande..
Efter att anysim har kopierat firmware så är det sista jag ser "starting commcenter" i någon sekund sedan får jag felmeddelandet:
"please restart your iphone
anySIM cannot unlock this phone. anySIM will now quit.
Please turn off your iphone and turn it on again after anySIM quits"

Och jag har sökt runt utan att hitta någon lösning, jag har koll på att pinkoden ska vara av och att auto-lock ska vara set to never.

Jag köpte iphonen som en 1.0.2 och virginized"ade" den och sedan uppdaterade till 1.1.1 och tog ner apptap och löste aktivering den vägen. allt annat funkar utan anysim. min kompis följde samma process utan problem.
Vad kan vara fel? :/

About:
Version: 1.1.1
modem firmware: 04.01.13_G

Tack på förhand!

//R

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-25 23:18

Har du rätt kort i? Om du har det så testa "Onesim". Den gör tvärtemot ANYsim.

Därefter ska du kunna använda det igen. http://www.iunlock.no/ för mer info om Onesim.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-25 23:35

Okej, jag har rätt kort i ja. Toppen, ska testa onesim. Var inne lite på det, men kändes för risky utan rekomendationer.
Tack igen. återkommer ang resultat.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 00:18

Okej nu tror jag att jag har snörat in mig något onödigt mycket. illa nog.
jag körde virginizerx4 för att jag hade visst ett "damaged" ime, Men av någon anledning trodde jag att det var okej att trycka på home när jag körde det. vilket resulterade i att telefonen hängde sig och vid omstart startar den inte och det går inte att återställa den i Itunes.
är det helt kört för mig nu? finns det någon chans att fixa det?
:/

//R

  • Medlem
  • 2007-11-26 08:43

dyker den upp i itunes, använder du pc eller mac?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 09:43

Yes, den dyker upp och vill återställas. Men i återställningen får jag ett felmeddelande: "Iphone-enheten "iphone" kunde inte återställas. ett okänt fel uppstod (1011)"
1011 Brukar inte alltid vara den samma, kan stå ett antal olika siffror.
Jag använder en pc, och har testat 2 olika datorer i nuläget. utan resultat.

//R

  • Medlem
  • 2007-11-26 09:59

Återställ den till 1.1.2 i itunes, nergradera till 1.1.1 genom att hålla ner shift och välja 1.1.1 firmwiren, du kommer få ett error, använd apptap installer för att boota telefonen, du kommer återigen få ett error, men du kommer få aktiveringrutan iaf. När du är klar, använd baseband downgrader från i.unlock.no, sedan för sista gången återställ telefonen till 1.1.1 genom att hålla ner shift. Lås upp telefonen med i.unlocks guide som även finns på ifun.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 10:15

Testas just nu. hoppas

Tackar.

//R

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 10:35

FyF*n va du är bra. hahah, Tack så jättemycket det lyckades. tyvärr inget wi-fi för tillfället så vet inte om den går jailbreaka eller låsas upp, men jag ser inte varför det inte skulle funka.
Är vid aktivations skärmen nu.
Toppen, tacktack.

//R

  • Medlem
  • 2007-11-26 15:07

hur gick det?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 20:50

jodå, jag har inga problem att aktivera telefonen och att komma in i den som vanligt..
men vad jag förstår har jag ime 0049xx... vilket jag inte får ha, så jag försöker att viginizea den med i.unlock.no:s virginizer men mitt i scriptet får jag felmeddelandet : "main script execution failed!" detta sker då appet försöker flasha baseband.(ungefär halvägs in) och härifrån kommer jag inte längre, jag har återställt telefonen några gånger och försökt flera gånger, men samma resultat.

vad tror du jag har som spökar i min iphone?

//R

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 21:10

jag har gjort några tabbar hit och dit just nu och tror att jag är det på spåret för tillfället. håller på med downgrade från 04.02.13. Jag har lite korkat försökt virginizeat den, men så kom jag på att jag inte har 04.01.13 längre, men nu är jag på rätt spår iaf.
Jag återkommer med resultat.
tackar för intresset.

//R

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-26 22:21

Tackar så hemskt mycket JGG och patrikG för all hjälp. jag har nu en fullt fungerande v.1.1.1 iphone ihop med mitt halebop kort.
tack igen!

//R

1
Bevaka tråden