Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Guide: Installera ScummVM & Spel (Windows)

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-27 09:39

Detta är en guide som visar steg för steg hur du installerar ScummVM & Spel till iPhone. (Windows Version)

Förutsättningar: Hackad iPhone 1.1.1

Målet: ScummVM & Spel fungerande på en hackad iPhone 1.1.1

Verktyg: Ett trådlöst wifi nätverk som är kopplat till internet, samt en dator

1. Installera ScummVM

1. Öppna Installer.app på din hackade iPhone.

2. Tryck på "Sources" knappen längst ner i högra hörnet.

3. Tryck på "Edit" knappen i toppen av högra hörnet

4. Tryck på "Add" knappen i toppen av vänstra hörnet

5. Skriv in följande:http://urbanfanatics.com/scummvm.xmli text området & tryck "OK".

6. Installer.app kommer uppdatera dina sources. Den kan stängas. Ifall den stängs så öppna den bara igen.

7. Tryck på "Install" knappen och sedan "Games" för att slutligen installera ScummVM.

2. Installera Spel

1. Tryck återigen "Install" knappen och sedan "System" för att installera OpenSSH & BSD Subsystem

2. Ladda hem och installeraWinSCP

3. Du måste ha fungerande trådlöst internet på din iPhone för att forsätta. Ifall du har det så ska du gå in på ditt trådlösa nätverk och klicka på den blåa pilen för att sedan läsa "IP-adress" och skriva ner den.

4. Öppna WinSCP & gå in på fliken "Session" för att skriva följande:

5. Tryck på "Login" för att ansluta till din iPhone. Om allt gick som de ska så borde du nu vara ansluten till din iPhone och ha tillgång till dina filer.

6. Bläddra dig fram till /var/root/ då du borde se två mappar "Library" och "Media". Skapa en ny mapp som du i princip kan döpa till vad som helst.

7. Dra in alla filer från spelet du vill spela till din nya mapp.

8. Nu kan du stänga av WinSCP och gå in på din iPhone för att öppna ScummVM.

9. Tryck på "Load Game" för att sedan leta upp mappen där du la spelen.

Om du har kommit såhär långt så borde din iPhone nu fungera att spela på med ScummVM. Grattis!

OBS: Denna guide är inspirerad av följande guider:

Upplåsning 1.1.1 AppSnapp
ScummVM Wikipedia

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 13:31

vad är det för typ av spela man kan lägga i med den här programmet ? för att jag förstår inte precis...
MVH
Alexander

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-28 23:03
Ursprungligen av aebswe:

vad är det för typ av spela man kan lägga i med den här programmet ? för att jag förstår inte precis...
MVH
Alexander

Man kan antingen använda sig av demo filerna här: http://www.scummvm.org/downloads.php

Eller om man har köpt PC versionen av t.ex. Day of the Tentacle på CD. Spelen kostar inte så mycket idag, man kan hitta de begagnat för inga pengar alls på vissa ställen.

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-29 03:45

Skriv gärna om ni uppskattar min guide. Så motiverar ni mig att göra fler!

Mvh
Ruscon

Fungerar även med 1.0.2 kan tilläggas

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-03 15:51

funkar så smutt med Day of the Tentacle! riktig nostalgitripp. Nu ska man bara leta fram orig cd av sam n max och full throttle och indy... Lucas Arts ftw.

kan tillägga att ibrickr funkade på min 1.1.1 att skicka över filerna till /var/root/Games med.

bifogar ett par screens.

• Medlem
  • Värmdö
  • 2007-12-03 16:27

Jag testade att lägga in Full Throttle från orginal CD , men även fast det står i kompatibilitets listan att det funkar med "No known problems" så kastar den ut en till menyn efter ett tag.

http://wiki.scummvm.org/index.php/IPhone#Compatibility_List

• Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-04 01:11

Full Thorttle måste leta reda på det så jag kan lira det i iPhonen, fyfan vilken fröjd.

Har installerat ett antal spel på iPhonen nu, fungerar klockrent.

Senast redigerat 2007-12-05 00:11

HUr skickar man över filer enklast med en mac?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-05 12:41

Installera ssh i iPhonen (OpenSSH) och t ex CyberDuck i Macen.

FIck det att funka.. Har någon spelat monkey island 2?

Får upp tangentbordet ibland..Hur får man ner det? och fatiskt hur får man upp det..? I början av spelet så måste man knappa in några nummer.. men fick upp det en gång av ren tur tror jag ( drog fingrarna i alla möjliga lägen på skärmen)

Senast redigerat 2008-02-05 16:35
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 23:09
Ursprungligen av jurassic579:

FIck det att funka.. Har någon spelat monkey island 2?

Får upp tangentbordet ibland..Hur får man ner det? och fatiskt hur får man upp det..? I början av spelet så måste man knappa in några nummer.. men fick upp det en gång av ren tur tror jag ( drog fingrarna i alla möjliga lägen på skärmen)

Tangentbordet visas i vertikal-läge och försvinner i horisontal-läge.

För övriga kontroller läs här:
http://wiki.scummvm.org/index.php/IPhone#Controls

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-02-05 20:24

Fungerar detta med en 1.1.2 ?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2008-02-05 23:10
Ursprungligen av izopix:

Fungerar detta med en 1.1.2 ?

Japp utan problem!

• Medlem
  • Sverige
  • 2008-02-06 09:36

Tycker ni att det fungerar bra att spela?
Jag laddade hem Beneath A Steel Sky för att det var lagligt, men det är ju inte roligt att styra pekaren med fingret.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-07 18:35
Ursprungligen av iTac:

Tycker ni att det fungerar bra att spela?
Jag laddade hem Beneath A Steel Sky för att det var lagligt, men det är ju inte roligt att styra pekaren med fingret.

Hur vill du styra pekaren då ?

//Rob

1
Bevaka tråden