Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dölja XLaunch?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-27 20:30

XLanuch är ett finfint program för att bland annat dölja ikoner. Men går det att dölja XLaunch?

• Medlem
  • Växjö
  • 2007-11-28 01:19

Verkar som du har samma problem som jag hade. Jo det är så att Customize är samma sorts program fast med väldigt ful ikon. Finns tre sätt jag känner till att lösa detta

1) Du döljer Customize i Customize vilket gör att du förlorar hela kontrollen på att göra dina ikoner synliga igen. Därför när du vill ändra något så installerar du XLaunch och använder det för att ta fram Customize igen, eller helt enkelt ändra som du vill ha det och sedan när du är klar dölja Customize och avinstallera XLaunch

2) När du gjort allt du ville göra me Customize (Eller XLaunch) så avinstallerar du det. Sedan nästa gång du vill ändra något är de bara installera det

OBS: Dom två första sätten kräver ju att du har tillgång till WiFi eller Edge. Därför valde jag nummer 3!

3) Jag letade upp en fin ikon jag ville ha som passade Customize. Sedan anslöt jag till min iPhone genom datan med SFTP och gick in under applications och bytte ut den nuvarande icon filen med min nya snygga. Detta leder ju då såklart till att du ha värsta snygga Customize applikationen som du inte behöver ta bort!

Hoppas detta hjälpte dig lite, fråga gärna om du vill veta hur jag bytte ikon. Vill inte skriva ner det hela och sen veta att du inte ens vill göra de!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 07:20

Byta ikon verkar enklast. Du behöver inte förklara mer - jag vet hur man gör.

Finns det något icon-library för iphone ikoner? Jag har sökt på nätet utan att hitta något... Vilken ikon använder du?

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 15:08

kan man få bort installer på något sätt?

gillar inte att ha massa ikoner på min iphone! kan man dölja den eller helt enkelt ta bort den? och hur får man tillbaka den om man nu nåndag skulle vilja ha den tillbaka??

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 15:12

Jag döljer alla mina ikoner som jag inte använder med xlaunch. xlaunch verkar dock inte gå att dölja (se ovan). med xlaunch kan du göra ikonerna synliga igen när du behöver dem.

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 15:38

fast då får ja fortfarande en onödig ikon som ja inte vill ha! vill helst inte ha nån anna ikon än dom som är för installerade!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 15:47

om du på något sätt döljer även xlaunch så kan du starta upp xlaunch igen.

det bästa sättet att starta upp det är via prompten med vt-100. men det kräver att du har vt-100 installerat... Men det kanske du redan har? annars blir det en ny ikon igen...

Om du inte har vt-100 och inte vill installera det så är en annan idé är att installera openssh och köra igång xlaunch från ett annan dator. detta har jag dock inte provat. openssh har ingen ikon!

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-28 15:57

men va händer om man går in i installer o avinstallerar det då? borde väll inte ta nån skada för sim upplåsningen??

• Medlem
  • International user
  • 2008-01-15 09:50

Funkar Xlaunch med 1.1.2?

1
Bevaka tråden