Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garantier?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag ska åka till USA om 2 veckor och har ställt in siktet på att köpa en 16gigs Ipod Touch. Min fråga är denna: Vad händer om den går sönder? Kan jag kontakta apple support i sverige eller måste jag skicka den till USA för att få garanti. Spelar det någon roll om den är köpt av Apple i USA eller någon vanlig återförsäljare som typ CompUSA?
Tack

Det händer följande:

En kompis till mig köpte en i USA. Den fungerade felfritt men laddade inte ordentligt.
Apple Sverige kontaktades. Inga problem med garanti men dom kunde inte byta ut den då den var från USA (det var inom 14 dagar) utan man var tvungen att skicka in den. UPS kom med paket och sen var det bara att skeppa den till Holland. Dock kom vi gemensamt på att det var enklare att åka ner till LAN-Master. Dom fixade en utbytesenhet (läs: ny) på tre dagar....Worldwide garanti på Ipod fungerar faktiskt. Och det ska heller inte spela ngn roll var den är köpt. Handlar dock oftast i en Apple Store.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 21:11
Ursprungligen av ghost9999:

Det händer följande:

En kompis till mig köpte en i USA. Den fungerade felfritt men laddade inte ordentligt.
Apple Sverige kontaktades. Inga problem med garanti men dom kunde inte byta ut den då den var från USA (det var inom 14 dagar) utan man var tvungen att skicka in den. UPS kom med paket och sen var det bara att skeppa den till Holland. Dock kom vi gemensamt på att det var enklare att åka ner till LAN-Master. Dom fixade en utbytesenhet (läs: ny) på tre dagar....Worldwide garanti på Ipod fungerar faktiskt. Och det ska heller inte spela ngn roll var den är köpt. Handlar dock oftast i en Apple Store.

behövdes kvitto?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-28 21:43

klart du måste ha kvitto.

men ja, det är så det funkar. det spelar ingen roll vart du köpt din iPod. så länge du har kvittot så har du full garanti. jag köpte min iPod Video i Japan t.ex. Inga problem med garantin.

Nej, det behövdes inget kvitto. Det räckte med serienumret då den var registrerad... samt köpt i en Applestore. Har aldrig behövt kvitto för att få service på Apple prylar. Serienummer har alltid fungerat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 10:18

jag registrerade aldrig min Video. då är det väl kvitto som gäller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 22:06

Yes! reggad men inget kvitto!

  • Oregistrerad
  • 2008-01-25 00:03

"Måste den vara köpt i en applestore för att man ska kunna få garanti utan kvitto?"

Nevermind. Jag hittade svaret i en annan tråd.

  • Medlem
  • Vännäs
  • 2008-01-25 11:36

Ja det borde väl gå tycker man, eller?

1
Bevaka tråden