- somsi
- Medlem ●
- Båstad
Din Mac slutade fungera eller?
Måste man inte betala typ en månadsavgift bara för att hålla en PC igång? Jag tänker på alla antivirus-program man måste ha för att skiten ska fungera.
Jo, men det blir fortfarande billigare än med Mac eftersom man inte så lätt kan beställa fotoböcker, göra och bränna schyssta dvd-filmer till hela släkten och allt det där.
Jo, men det blir fortfarande billigare än med Mac eftersom man inte så lätt kan beställa fotoböcker, göra och bränna schyssta dvd-filmer till hela släkten och allt det där.
Skrattar gott.
Du har rätt...
Jag fick förresten ett par DVD-filmer på skivor häromdagen, skivorna hette en massa nummer (Datum?). Innehöll det fulaste menysystem jag sett nånsin. När sedan de individuella avsnitten (4st) började var det taskigt klippt både i början och slutet.
Jag skulle inte släppt ett sådant jobb ur huset....
Tror INTE de var gjorda på en Mac....
Måste man inte betala typ en månadsavgift bara för att hålla en PC igång? Jag tänker på alla antivirus-program man måste ha för att skiten ska fungera.
Varför betala för saker som är gratis(Obs gäller endast hemavändare)
http://www.avast.com/
http://free.grisoft.com/
Två utmärkta alternativ som inte tynger ner lika mycket som f-secure och norton(symantec).
PowerBooken gick i golvet, fick 500kr på försäkringen. Sen så tänkte jag att jag tar fram min gamla garderobsdell, alltså blev det billigare.
Jag vet hur svårt det är att komma ut ur "macsekten" . Bara påtryckningar om att det blir billigare. Jag ville bara säg hejdå.
Nåd och frid
Oskar
Varför betala för saker som är gratis(Obs gäller endast hemavändare)
http://www.avast.com/
http://free.grisoft.com/
Två utmärkta alternativ som inte tynger ner lika mycket som f-secure och norton(symantec).
Finns inget gratis alternativ som duger.
Det är klart att det gör.
Hade aldrig några problem med virus när jag fortfarande endast använde Win-PC. Det enda programmet jag använde var AVG, som är gratis. Och jag använde det inte ens kontinuerligt... Laddade ner det efter ett par års användande utav datorn, då den kändes väldigt långsam. Men efter att ha tagit bort cirka 25'000 spy/ad-ware och 5'000 virus (sant!), raderat alla cookies, cache och allt sånt (som inte heller hade raderats på år) och defragmenterat datorn gick den som om den var ny.
Enda problemet med all skit på datorn var att den blev seg (de 512MB RAM-minnena kan ju ha bidragit till detta också^^)
Så gratisalternativ funkar definitivt, och är minst lika bra.
Nuförtiden är AVG alltid igång på den datorn (som nu endast används av mina föräldrar) och den håller borta virus både lätt och bra.
Finns gratisprogram för sådant som fungerar. Alltså freeware. Så vilken kostnad menade du nu?
Finns gratisprogram för sådant som fungerar. Alltså freeware. Så vilken kostnad menade du nu?
Om du läser vad han skriver så var det en fråga och inget påstående, jag hade nog sagt samma sak eftersom sist jag hade en PC verkade det vara det enda sätt att få det att funka. Bra nu att det finns gratis alternativ som är bra.
Tangen
Hej igen! Är på väg tillbaka
Har en stabil PC nu, men vill ha en portabel Mac. Tips?
en macbook är ett mycket bra förslag. Har en själv och är nöjd med den.
Köp extra ram från början, så kommer det vara lika roligt som äta hallontårta på sommaren
Håller helt med, men köp inte minnen via Apple Store om du spara pengar. Köp istället minnen separat (eller via en Apple affär). Detta är mycket billigare!
Håller helt med, men köp inte minnen via Apple Store om du spara pengar. Köp istället minnen separat (eller via en Apple affär). Detta är mycket billigare!
Och skitenkelt att själv installera / Midmus
hålelr med jag oxå. Jag köpte till extar minne ganska snabbt till min macbook. Sittier idag på 2g men ska snart köpa 4gb. Mycket vill ha mer...
Jag köpte mina minnen på dustin.