Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återställa till 1.1.1

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-29 13:37

Jag har en upplåst iPhone, 1.1.1 som fram till för någon timma sedan fungerat perfekt. Jag upptäckte att den inte hittade någon musik på den, så jag kopplade in den i datorn varpå iTunes meddelade mig att jag behövde återställa den. Jag drog hem 1.1.1-firmwaren och höll in ALT och klickade på uppdatera, valde filen osv. Men så fort filen är uppackad får jag "Unknown error -18".

Måste jag uppdaterade den till 1.1.2 och sen nergradera den och göra om allting igen. Eller har någon en bättre idé?

vilket bootloader har du . tydligen så ställer den nya bootloadern till med problem för hackade iphones .. eller ?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-29 14:45
Ursprungligen av Tussen69:

vilket bootloader har du . tydligen så ställer den nya bootloadern till med problem för hackade iphones .. eller ?

Oj då, det har jag inte en aning om faktiskt. Jag körde iFuns guide från start till mål. Så den har nog samma bootloader som de flesta andra iPhones här i Sverige skulle jag tro.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-29 15:43

Det visade sig att 1.1.1-filen ajg fått hem var skadad. Drog hem en ny, återställde och hackade den igen. Så var det klart.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-29 20:46

men går det alltså inte att återställa i itunes utan att den uppdaterar till 1.1.2 om man har 1.1.1?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-29 21:02

Jodå. han menar på att filen han tog hem (1.1.1 firmwiren) inte var den rätta. alltså han hade fått ner en som inte innehöll allt material, skadad fil. Man kan återställa till 1.1.1 utan att gå igenom 1.1.2

//R

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-30 00:20
Ursprungligen av robin99:

Jodå. han menar på att filen han tog hem (1.1.1 firmwiren) inte var den rätta. alltså han hade fått ner en som inte innehöll allt material, skadad fil. Man kan återställa till 1.1.1 utan att gå igenom 1.1.2

//R

varför då ladda ned fil om han redan har 1.1.1? Då e det väl bara att återställa?

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-11-30 12:48
Ursprungligen av Flip:

varför då ladda ned fil om han redan har 1.1.1? Då e det väl bara att återställa?

Nej, för när jag klickat på återställa kommer det upp en dialogruta där valen är "Restore and Update" och "Cancel", och uppdatera vill jag ju inte.

1
Bevaka tråden