Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.0.2 med baseband 04.02.13_G SNÄLLA HJÄLP :)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 16:11

Hej
Jag vet inte om det finns en sådan tråd, jag sökte på min rubrik och fick inga resultat, så jag tänkte starta en egen.

Det är så att i Setting-General-About sectionen i iPhonen står det att jag har version 1.0.2 medan Modem Firmware är 04.02.13_G. Jag köpte min iPhone som 1.0.2. Min iPhone är alltså som en iTouch just nu. Kan jag fixa detta på något sätt (få en upplåst 1.1.1 eller 1.0.2)?
Eller kan jag bara uppdatera min iPhone till en "iTouch" med 1.1.1? Tack för er hjälp verkligen, en länk eller likanade skulle uppskattas.

sorry, går inte att låsa upp med den modem firmwaren i dagsläget.. förhoppningsvis fixas det så fort nästa secpak dyker upp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 21:00

Men kan jag inte downgrada basebandet?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-29 22:31

Kolla in http://i.unlock.no under rubriken "How do i downgrade a 1.1.2 phone." och underrubriken "Downgrade the baseband firmware:"
inte säker på om detta hjälper dig, men det hjälpte mig när jag hade ett återställningsproblem till 1.1.1 och var tvungen att uppdatera till 1.1.2 och sen nergradera.
jag är relativt ny här så jag kanske bara gör ett pinsamt inlägg, men det är det värt om chansen finns att det gör nytta.

//R

  • Medlem
  • Haninge
  • 2007-11-29 23:33

ladda ner firmware 1.1.1 och sätt din telefon i återställningsläge genom att hålla in "home" och "Sleep" knapparna. När displayen slocknar så släpper du "sleep" knappen (den på ovansidan av telefonen) sen väljer du att återställa din telefon till 1.1.1 i Itunes (på PC håller du in shift samtidigt som du klickar på återställ. Då får du välja din nedladdade 1.1.1)

Sen jailbreakar du din telefon (kolla på instruktionerna på www.ifun.se) installera BSD Subsystems och OpenSSH. installera sedan AnySIM 1.2.1 u och kör den. Sedan installerar du Oktoprep (allt detta i installer)

Uppdatera sedan din telefon i Itunes genom att koppla den till Itunes och klicka på UPPDATERA.

Wips så har du en fullt fungerande 1.1.2 IPhone.

läs mer på www.hacktheiphone.com

1
Bevaka tråden