Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.2 OOB Jailbreak & aktiverings hjälp

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är i farten och skall Aktivera och jailbreaka min nya iphone 1.1.2 oob 04_02_13_G.
Har läst runt rätt mycket men hittat både tvetydiga och konstiga guider till höger och vänster. Har lite frågor för att klargöra processen.

I stort sett vad jag undrar är om jag först skall nergradera den till 1.1.1 för att sedan jailbreaka och aktivera?

Om nått går fel är det bara att restora till 1.1.2 igen och sedan börja om?

Är denna guiden att rekommendera eller har någon något annat förslag?
http://www.unlockthatiphone.com/working.php
Känner mig jävligt nojjig eftersom jag inte vill paja min efterlängtade iphone.
//Marcus

Är snart i samma sits som dig. Tycker inte riktigt det finns någon bra step-by-step guide. Hade varit grymt om nån kunde göra en lista med alla steg.

mvh

Native 1.1.2 går väl inte att nedgradera än? Det är bara om du råkat uppgradera till 1.1.2 som du kan nedgradera, inte om telefonen hade 1.1.2 vid leverans. Å andra sidan blir det väl löst snart så det är nog bara att vänta lite.

skulle precis skriva en likadan post då jag är i samma situation! Vad jag förstått (se till exempel status tickern) så ska det gå att aktivera och jailbreaka OOB 1.1.2
Dock hittar jag inte heller nån klockren guide.. postar förstås om jag hittar något, hoppas på det samma från er här.

Ja statustickern säger ju att man skall kunna aktivera och jailbreaka den så det borde inte vara några problem, sedan läser man lite varstans att man inte kan downgrada, Jag vet ingenting längre. Har bara hittat den guiden som står som länk överst, den verkar tänka på att det är oob.

HIttade äntligen det här:
http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=15837

Verkar vara ganska likt den gamla metoden. Först nergradera till 1.1.1, sen köra appsnapphacket. Egentligen skulle man kunna sluta där eftersom man ändå inte kan ringa med den men om man vill så kan man köra oktoprep och uppgradera tillbaka till 1.1.2
Det fina i kråksången borde väl vara att så länge man inte flashat om basbandet så bör det vara lätt att återställa till orginal 1.1.2 när upplåsningshacket väl kommer.

Ska testa nu, hör av mig med resultat. (det är ju inte min egen telefon so what the heck )

Jag gav mig på att nergradera nu men independence vill inte starta så ofta, startar det hittar det inte min iphone. Någon som har ett tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-29 23:13

Ni kanske får inse att det finns de som vet precis hur man ska göra, men som inte har lust och ork att förklara alla ingående detaljer och agera support utan att få någonting för det.

Om ni nu köpt en telefon för ett par tusenlappar kanske det är värt en femhundring för att kunna använda den? Ni kan skicka ett PM till mig om ni behöver hjälp i Stockholms-området.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-30 01:16
Ursprungligen av MareMare:

Är denna guiden att rekommendera eller har någon något annat förslag?
http://www.unlockthatiphone.com/working.php
Känner mig jävligt nojjig eftersom jag inte vill paja min efterlängtade iphone.
//Marcus

Körde den guiden idag och den funkar bra. Det enda som du behöver tänka på om du har senaste itunes installerat är att ladda hem senaste independence och följa det som står i readme-filen för att installera itunes mobile device.

I övrigt ska det bara vara att följa guiden.

Jag får pröva med betan och annars på någons pc, prövade på en macbook också men independece hittar inte min iphone. Kan vara för att jag hade fel mobilde device installerad iof, ska pröva att restora igen.

Fungerade att få den ur restoremode med betan efter lite om och men. Nu är det bara det andra kvar, fast det får dröja till ikväll.

Jag ska prova ikväll Jailbreaka 2st 1.1.2 OOB

Tänkte använda mig av denna...

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15849

..tillsammans med denna för att kuna göra det på en PC...

http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=122235&postcount=109

/Morg

Ursprungligen av The_Morgue:

Jag ska prova ikväll Jailbreaka 2st 1.1.2 OOB

Tänkte använda mig av denna...

http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=15849

..tillsammans med denna för att kuna göra det på en PC...

http://hackint0sh.org/forum/showpost.php?p=122235&postcount=109

/Morg

Måste man ha wifi för att kunna aktivera iphonen?
Har nedgraderat till 1.1.1 och använt ibricker för att få bort restormode.

Glömde svara igår men det gick finemang att nergradera till 1.1.1 med länken jag postade. Hade independence 1.3 beta med stöd för alla itunes sedan innan så det var inga probs. Gick dock inte vidare och uppgraderade till 1.1.2 igen då jag inte såg nån nytta med det. När/om hacket kommer så får man nog börja om från början igen i vilket fall som helst. Men förmodligen fungerar detta också bra.

Ursprungligen av SugarDad:

Glömde svara igår men det gick finemang att nergradera till 1.1.1 med länken jag postade. Hade independence 1.3 beta med stöd för alla itunes sedan innan så det var inga probs. Gick dock inte vidare och uppgraderade till 1.1.2 igen då jag inte såg nån nytta med det. När/om hacket kommer så får man nog börja om från början igen i vilket fall som helst. Men förmodligen fungerar detta också bra.

Har en fråga som ja inte lyckas få ut av mitt läsande:"> , kan man ringa och annävnda den som en iphone elr är den bara som en Ipod Touch?

bara som ipod touch, tyvärr. Måste vänta på uppdatering för att använda den som telefon. Men som touch fungerar den alldeles utmärkt.

Hur lång tid skall det ta efter at man instalerat Jailbreakme i telefonen?

Min är svart än!?!?!? har stått så i 5 min!?!?!
I tutorialen står det 1 min!

Edit. Tryckte på "home" knappen och kom till "slide for emergency"
Alltså funkade inte Jailbreaken! =(

Måste man återställa telefonen helt igen, eller bara att prova installera jailbreakme igen?

Edit...
Ooorkade inte vänta på svar.
Det löste sig!

Senast redigerat 2007-11-30 23:34
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-12-19 00:37
Ursprungligen av The_Morgue:

Min är svart än!?!?!? har stått så i 5 min!?!?!
I tutorialen står det 1 min!

Edit. Tryckte på "home" knappen och kom till "slide for emergency"
Alltså funkade inte Jailbreaken! =(

Edit...
Ooorkade inte vänta på svar.
Det löste sig!

Jag verkar ha samma problem. Hur löste det sig till slut för dig?

Ursprungligen av The_Morgue:

Hur lång tid skall det ta efter at man instalerat Jailbreakme i telefonen?

Min är svart än!?!?!? har stått så i 5 min!?!?!
I tutorialen står det 1 min!

Edit. Tryckte på "home" knappen och kom till "slide for emergency"
Alltså funkade inte Jailbreaken! =(

Måste man återställa telefonen helt igen, eller bara att prova installera jailbreakme igen?

Edit...
Ooorkade inte vänta på svar.
Det löste sig!

Jag har samma problem och har försökt att "jailbreaka" telefonen i ca en timma nu. Så hur löste du problemet?

Tack på förhand! / Alex

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-01 08:54

Har nu en väl fungerande OOB 1.1.2
Beställde ett turbo SIM från bladox.com och följde denna guiden.
http://hackint0sh.org/forum/showthread.php?t=17738

Kör nu med mitt gamla tele2 abonemang och har inte upptäckt några större problem. Skulle i och för sig vilja ha en svensk ordlista till SMS programmet.

Hur lång tid tog det att få TurboSIM kortet från det att du beställde?

Kan du stoppa i ditt SIM kort som du skurit ut hörnet på i en "vanlig" mobil?

  • Medlem
  • Habo
  • 2007-12-01 15:06

Fick leverans efter två dagar. Men då valde jag expressfrakt.
Jag har inte provat att stoppa tillbaka det skurna kortet i en annan telefon men jag tror det skulle funka om man har behov av det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 01:02

Är det någon som sitter på ett eller flera TurboSIM? Jag köper.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-11 21:19

Vad står OOB för?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2007-12-11 22:59

"out of box" dvs inte en uppgraderad 1.1.1:a eller liknande..

  • Medlem
  • Härryda
  • 2007-12-17 22:03

ska man ha AT&T simkortet i när man aktiverar telefonen?

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-12-19 04:47

Mitt problem är att jag inte kommer förbi momentet att i iTunes köra "recover" till gammal FW version. iTunes säger bara "waiting for iPhone" och min iPhone visar bara en svart skärm med apple-loggan på och ett snurrande process-hjul. Den har stått så i över 1,5 timmar och jag blir frustrerad på att inte veta om det SKA vara så här eller om något gått fel.

Alltid lika segt att vänta på något man inte vet om man BORDE vänta på.när man kunde försöka lösa det på nytt sätt. Mycket tacksam för hjälp! Hur lång tid tog detta steg för er andra som prövat?

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-12-20 16:59

är det någon som provat att fixa detta via windows vista? läste i en av guiderna att vissa program crashar oså i vista. vet inte om det är värt det att fixa med vista, vill ju inte direkt misslyckas med jailbreaken=/

http://www.modmyifone.com/forums/showthread.php?t=15837
postar här med..denna guiden funkar med 1.1.2 OOB ,köpte min den 22:E dec från äpple store å har geekat igång den med firmware 1.1.1

hej, jag har nya turbo-sim till salu i oöppnad förpackning, som jag säljer för 1500 eller hbj.
maila ditt nummer till sonofsamwiz@yahoo.se så hör jag av mig.

Bevaka tråden