Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderar på SSD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att byta ut hårddisken i min iMac mot en SSD på 32 Gb (http://www.datapryl.se/PartDetail.aspx?q=p:1736877) då jag vill ha en snabbare och helt ljudlös dator... mediafiler och annat stort tänker jag placera på en extern nätverksdisk.

Någon som vet om någon som gjort detta? (Såg någon som gjort det på en macbook så det borde väl fungera) Kommer det fungera som jag vill?

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-11-29 20:44

Det där är ju en 2,5" disk och i iMac sitter det väl 3,5" diskar.
I så måte måste du hitta nån övergång för kontakterna från 2,5" SATA till 3,5" SATA, också måste du fippla lite med att få den att sitta fast där inne.

I en MacBook/Pro burde den dock fungera utan problem, så länge det går att formattera den till HFS+ format.

Jupp det vet jag... men som tur är ju 2.5" disken den mindre annars hade det ju varit omöjligt... Finns väl en del adaptrar för att få den att passa perfekt...

Ang kontakterna...
Är det inte samma... Har en 2.5" och en 3.5" disk här på bordet och de har samma kontakt. Enda är väl att 2.5" disken tar ström från själva SATA-kontakten?

1
Bevaka tråden