Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub med Keynotevaka, Malmö den 15/1

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 06:21
Ursprungligen av homesick:

Jag är också fortfarande på och tar med min Powerbook. Vi sitter väl så att flera personer ser på de datorerna som finns med och så löser det sig

Kommer någon att reservera bord eller två, tre.... kan man göra det på Vinny's? Någon av er som har varit där förut? Annars kan jag ta på mig att knalla dit och försöka fixa det? No problem.

En praktisk grej bara, finns det något/några eluttag där man sitter? Jag kan ta med en förlängningssladd med 5 uttag (går att koppla in 3 adaptrar) om batteriet börja ta slut.

Där finns ett långbord mitt i lokalen som är bra om man är många. Så sitter man rätt samlat. Annars är där småbord utmed väggarna. Vet ej om vi brukar reservera bord, har bara varit med en gång tidigare. Men om du vill, så får du gärna boka långbordet. Annars ordnar det sig nog ändå.

Där finns nog något uttag längs någon av väggarna. Tror det är bäst att köra utan strömadapter. Tror inte ägaren är så glad om där finns sladdar som kunderna kan snubbla över. Men ta med den ändå. Så får vi se.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 07:01
Ursprungligen av homesick:

Jag är också fortfarande på och tar med min Powerbook. Vi sitter väl så att flera personer ser på de datorerna som finns med och så löser det sig

Kommer någon att reservera bord eller två, tre.... kan man göra det på Vinny's? Någon av er som har varit där förut? Annars kan jag ta på mig att knalla dit och försöka fixa det? No problem.

En praktisk grej bara, finns det något/några eluttag där man sitter? Jag kan ta med en förlängningssladd med 5 uttag (går att koppla in 3 adaptrar) om batteriet börja ta slut.

Iofs bra idé att försöka boka några bord. Vi blir ju säkert över 10 st. Så har du lust så.
Nämner du att det är gänget med Macarna och iPhones så är det nog inga problem

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-14 15:37

OK; jag ringer med en gång

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-13 21:59

Synd att man inte bor kvar i Malmö, det här hade varit kul!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-13 23:27
Ursprungligen av odelsteken:

Synd att man inte bor kvar i Malmö, det här hade varit kul!

Ja, det var synd att du inte bor här. Men kanske är det en keynotevaka i den stad du är nu?

  • Oregistrerad
  • 2008-01-14 00:06
Ursprungligen av Reisan:

Ja, det var synd att du inte bor här. Men kanske är det en keynotevaka i den stad du är nu?

jag bor i Malmö och jobbar för UPS ute på sturup. problemet är att jag slutar 1800, det tar 25 min hem minst, byta kläder, ta datorn , gå ut med vovven sedan åka in till st knuts torg kan väl ta en 15 min från mitt hem (Fosiedal).

Men jag har ju St Knuts torg i min runda så jag kör ju förbi varje dag hehe. Ska kolla exakt var det ligger imorgon. Ska höra med chefen om jag kan gå något tidigare annars får jag väl stressa lite.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 06:24
Ursprungligen av Elajtenworld:

jag bor i Malmö och jobbar för UPS ute på sturup. problemet är att jag slutar 1800, det tar 25 min hem minst, byta kläder, ta datorn , gå ut med vovven sedan åka in till st knuts torg kan väl ta en 15 min från mitt hem (Fosiedal).

Men jag har ju St Knuts torg i min runda så jag kör ju förbi varje dag hehe. Ska kolla exakt var det ligger imorgon. Ska höra med chefen om jag kan gå något tidigare annars får jag väl stressa lite.

Ok, om du kan sluta en timme tidigare så är du ju där prick eller en stund efter. Vinnys ligger utmed gatan på höger sida om man svänger in från den gatan som går förbi Folkets Park.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 19:39

Om ca 24 timmar är keynoten över... Undra om jag kommer att räkna på budgeten efteråt och undra när det släpps på Apple Store Sverige.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-14 20:13

Hur många är det bokat för? Hur många får plats vid bordet? Jag har en ibook till som är trasig fast med ett fungerande batteri så jag har två fulladdade ibook batterier med mig imorgon. Borde ju täcka behovet.

Jag fick sluta 30 min tidigare så jag tar med dator och ombyte i bilen så jag drar direkt dit efter jobb. Borde väl hinna nätt och jämnt in.

Jag körde förbi Vinnys idag så jag vet vart det ligger nu. Gatan som går förbi Folkets Park heter Amiralsgatan

Jag och min bror (MrParanoid) kommer. Jag har precis mailat en annan macpolare om saken så jag hoppas han med kommer. Så då blir vi tre från mitt håll.

Hur stort är bordet? Finns det plats att kunna äta en pizza samt dricka läsk?

Lär ju vara lite hungrig efter 9h stress.

Ska man ta med sig något förutom dator? Typ programvara eller CD-case eller liknande? Eller kanske CD-rw-skivor?

Många frågor nu men "better safe than sorry".

Edit: Ska vi mötas utanför? Ska vi ta varandras nummer ifall problem uppstår?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-14 20:37

Ja, och precis som varje hederlig pub/restaurang/pizzeria så har nog Vinnys stängt på måndagar. Jag har mailat och kommer att ringa fler gånger under kvällen men det är nog imorgon det går att nå dem.

Jag försöker reservera bord. Ses kl. 18

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 20:40
Ursprungligen av homesick:

Ja, och precis som varje hederlig pub/restaurang/pizzeria så har nog Vinnys stängt på måndagar. Jag har mailat och kommer att ringa fler gånger under kvällen men det är nog imorgon det går att nå dem.

Jag försöker reservera bord. Ses kl. 18

Ok, superbra och tack för initiativet att boka bord! Vi ses i morgon!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 20:39

Elajtenworld: Där får nog plats 16-18 pers vid långbordet. Kan kanske utöka bordet med ytterligare, vi får se hur många som dyker upp. Vi kommer att få plats i alla fal. Inget att vara orolig över. Ja, två batterier räcker. Keynoten är på 1,5 timme. Och du kanske behöver batteri för två timmar surfning. Ok, så du fick sluta lite tidigare. Det var ju bra. Stressa lugnt! Bättre att komma fram sent än aldrig. Ok, är kass på gatunamn, fastän jag har bott i malmö större delen av mitt liv. Hehe. Kul att du tar med bror din. Nej, du behöver inte några extra grejor, förutom batteri och eventuellt strömadaptern (för säkerhets skull). Det finns nog plats för både laptop och pizza. Men det blir lite trångt. Men det går nog fint ändå. Vi ses där inne. Det är inget stort ställe, så du lär hitta oss.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-14 20:59
Ursprungligen av Reisan:

Elajtenworld: Där får nog plats 16-18 pers vid långbordet. Kan kanske utöka bordet med ytterligare, vi får se hur många som dyker upp. Vi kommer att få plats i alla fal. Inget att vara orolig över. Ja, två batterier räcker. Keynoten är på 1,5 timme. Och du kanske behöver batteri för två timmar surfning. Ok, så du fick sluta lite tidigare. Det var ju bra. Stressa lugnt! Bättre att komma fram sent än aldrig. Ok, är kass på gatunamn, fastän jag har bott i malmö större delen av mitt liv. Hehe. Kul att du tar med bror din. Nej, du behöver inte några extra grejor, förutom batteri och eventuellt strömadaptern (för säkerhets skull). Det finns nog plats för både laptop och pizza. Men det blir lite trångt. Men det går nog fint ändå. Vi ses där inne. Det är inget stort ställe, så du lär hitta oss.

Min iBook är en 12" så den tar ingen plats =). Ok men då tar jag med mig två batterier. Mitt nuvarande (iBookens eget batteri håller ju i ca 4.5h med Leopard)

"Längre batteritid" räcker min iBook ganska mycket. Tänkte ifall man skulle tagit med cd-case ifall man skulle byta "mjukvara" med varandra hehe.

Jag och brorsan och min polare kommer. Vi blir tre stycken totalt. Jag och brorsan tar varsin 12" iBook med oss och polare tar Macbook med sig.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 21:08
Ursprungligen av Elajtenworld:

Tänkte ifall man skulle tagit med cd-case ifall man skulle byta "mjukvara" med varandra hehe.

Jag har inte varit med tillräckligt många gånger för att veta om detta förekommer på såna här tillfällen. Vi ses i morgon!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 22:06

För den som vill veta vad som finns å käka på vinnys: http://www.vinnys.se/
Själv kommer jag ta en kebabpizza och en stor stark.. (oväntat va?)

Senast redigerat 2008-01-14 22:44
  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 22:42
Ursprungligen av JohanK:

För den som vill veta vad som finns å käka på vinnys: http://www.vinnys.se/
Själv kommer jag ta en kebabpizza och en stor stark.. (oväntat va?)

Ingen högoddsare det inte.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-14 23:35

Blir Hawaii och en cola för min del

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-14 22:38

Ja, de har goda pizzor där. För min del blir det nog en pizza med stark korv eller med räkor/musslor. Öl och/eller coca cola är mina alternativ i dryckesväg. Ska bli himla kul. Och det verkar bli många som dyker upp.

Edit: Kollade menyn... Starkaste korven de hade var salami. Då får det bli en Marinara, med räkor och musslor.

Morsning ... blev tipsad av en kompis om att det skulle bli MacPub imorgon, och jag är sugen på att hänga på. Vad det låter som finns det platser kvar, men känns ändå hyffsat att fråga?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 06:28
Ursprungligen av emilerl:

Morsning ... blev tipsad av en kompis om att det skulle bli MacPub imorgon, och jag är sugen på att hänga på. Vad det låter som finns det platser kvar, men känns ändå hyffsat att fråga?

Du är varmt välkommen! De flesta samlas strax innan kl 18.00 på Vinny's vid St knuts torg i Malmö.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 13:03

Har jag tid och ork kanske jag tittar förbi och ser om det finns plats. Annars får jag kanske beställa en pizza och äta vid bardisken;)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 13:16
Ursprungligen av ylipaa:

Har jag tid och ork kanske jag tittar förbi och ser om det finns plats. Annars får jag kanske beställa en pizza och äta vid bardisken;)

Vad trevligt, titta gärna förbi och ät en god pizza. Äta måste man ju göra...

Margharita och cola för mig =P

Hade gärna kommit förbi, men januari är helt fullspäckad tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2008-01-15 20:54

Det var ball att träffa er. Synd bara att det fanns en sådan begränsning i pubens nät. Och att alla gick så tidigt. Synd också att jag kom så sent.

Men när och var blir nästa "Mac-träff"?

Gärna med bättre nät hehe. God mat hade de iallafall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-01-15 21:08

Tack för en trevlig sammankomst ikväll. Ja, det blev inte så långvarigt denna gång. Bra uppslutning denna gång också! Himla kul! Ser fram emot nästa gång. Kanske någon har hunnit köpa och få en MB Air.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-01-16 13:12

Yep, det var trevligt, tack allihopa

Bevaka tråden