Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS från dator?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla,
sedan jag skaffade iPhone måste jag säga att jag drar mig för att skicka sms. Eller iallafall en viss sorts SMS, den sorten jag skickar till många mottagare tex. Och ärligt talat, utan svensk ordlista tar det faktiskt lite längre tid än innan att skriva SMS. Därför skulle jag VERKLIGEN vilja ha ett program på min mac så att jag kan skicka SMS från den. Jag är beredd att betala lika mycket som det kostar att skicka från min telefon.

Hade förut BluePhoneElite2, men den funkar ju inte med iPhone - mig veterligen funkar inga av de applikationer som sänder SMS via telefonen med iPhone. Ett ganska stort minus. Hoppas det löser sig så snart iPhonens API blir mer utforskat och det finns möjligheter för utvecklare att jobba seriöst på plattformen.

Men åter till frågan - kan någon rekommendera någon lösning på hur man skickar SMS från datorn. Jag har sett flera Widgets, tex SMS Mac, som verkar hyfsade. Eller så finns det kanske nån svensk website där man kan pröjsa för att skicka SMS? Alla tips emottages tacksamt, misstänker att fler tycker som jag!

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2007-11-30 00:40

Alltså ursäkta om jag blir sur men, läste du ens mitt inlägg? Jag ville inte ha ett sätt att skicka SMS från _iPhonen_ utan från min DATOR. Läs igen, och har du nåt tips läser jag gärna.

Dessutom har jag provat aSMS på min iPhone och det funkar öht inte.

Typ något sådant här? http://www.klickback.se/sms-widget/

Fungerar bra för mig

Klickback: bra widget ser det ut som. MEN: det går inte att köpa krediter. Och den funkar dåligt i Leopard. Går alltså fetbort.

Det roliga är att med min SEM K800i funkar det utmärkt att skicka SMS från Macen med Adressboken, men med deras egen telefon funkar det inte.

Ursprungligen av Patrik D:

Det roliga är att med min SEM K800i funkar det utmärkt att skicka SMS från Macen med Adressboken, men med deras egen telefon funkar det inte.

Ja, eller hur, känns lite bizarrt! Jag funderar på att skaffa ett extra SIM-kort och ha i en billig blåtandsmobil så att jag kan köra BPE2... Men det känns ju förnedrande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-12-02 00:14
Ursprungligen av Patrik D:

Det roliga är att med min SEM K800i funkar det utmärkt att skicka SMS från Macen med Adressboken, men med deras egen telefon funkar det inte.

Stämmer det att den funktionen är bortplockad från Leopardens adressbok?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-02 17:26
Ursprungligen av lobStar:

Stämmer det att den funktionen är bortplockad från Leopardens adressbok?

Jajemensan! I och med iPhones intåg verkar Apple anse att behovet av att kunna skicka SMS och annan kommunikation till/från mobilen har försvunnit. Man gör det direkt på iPhone.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-11-30 20:03

Du kan ju skicka SMS med Skype. Men om det är så smidigt vet jag inte...

Ursprungligen av UrbanP:

Du kan ju skicka SMS med Skype. Men om det är så smidigt vet jag inte...

Tja, skulle väl funka i nödfall, men det kostar lite väl, 84 öre/sms, och så får jag ett konstigt avsändarnummer. Synd att inte min operatör Tele2 har nåt webinterface eller liknande för att skicka SMS från sitt nummer...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-12-02 16:29

75 öre tror jag sms från Skype kostar och man kan faktiskt ställa in så att man får sitt mobilnummer som avsändare.

  • Medlem
  • 2007-12-03 21:09

Jag skickar nästan alla mina sms från Skype. Mottagaren ser det som att det är mitt eget mobilnummer som skickar. Mycket enklare än att knappa på mobilen. 72 öre kostar det.
Hälsningar Anneli /nocke/

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-02-06 04:08

kolla in pixie.se

kostar 50-65 öre/mess
skickar från din mail

kolla in sms.se
2 gratis sms/dag och man kan också få fler om man registrerar sig på lite olika hemsidor. Jag använder bara sms.se Skönt som bara den att messa från datorn! Avsändaren blir också ditt eget nr.

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-27 14:02

http://algoritmer.dk/widget/

Det här måste väl vara precis vad du letar efter?! En widget som hämtar nummer från adressboken och sedan skickar sms via telefonens blåtandskoppling.

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_pp_ab.html

Detta är ett annat alternativ som dock inte är gratis, men som gör det möjligt att återigen skicka sms direkt från adressboken. Måste köpa för att kunna testa tyvärr.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-27 14:18
Ursprungligen av ferroz:

http://algoritmer.dk/widget/

Det här måste väl vara precis vad du letar efter?! En widget som hämtar nummer från adressboken och sedan skickar sms via telefonens blåtandskoppling.

http://www.novamedia.de/e_pages/e_produkte_mac_pp_ab.html

Detta är ett annat alternativ som dock inte är gratis, men som gör det möjligt att återigen skicka sms direkt från adressboken. Måste köpa för att kunna testa tyvärr.

Och funkar inte via iPhone

Sms:a via skype. Är det et alternativ?

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2008-02-28 20:02

Aha, gick det inte att para emitsms med iphone alltså? synd då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 22:48

Jag har aldrig lyckats sms:a från Skype. Får bara ett pendingmeddelande!

Vänligen, Ylan

Emitsms hade varit en grymt bra sms-tjänst om man inte behövt trycka på skicka typ femton gånger innan ett sms skickades iväg.

1
Bevaka tråden