Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Efter en uppdatering till 9.2 har min iBook uppfört sig konstigt. Speciellt gäller det Explorer där å,ä och ö inte vill vara med på vissa sidor. Någon idé någon?
Tack fšr hjŠlpen och vŠlkomnandet. Jag har nu flyttat pŒ de filer frŒn Teckenkonverteringsmappen, men tyvŠrr verkade det inte hjŠlpa mig. Problemen kvarstŒr. Vad kan man mer gšra?
Har du femton filer på samma språk, engelska eller svenska, och med samma versionsnummer kvar? Har du kastat ut de andra 15 och startat om datorn? Då ska det fungera.
Nej, det vill ŠndŒ inte fungera. Nu har jag, om jag fšrstŒr allt rŠtt gjort sŒ hŠr: Tagit bort dubbletter, startat om... och nej... det gŒr inte. Kan det ha att gšra med att jag nyligen fŒtt Airport installerat?
Testa om det räcker med att installera om textencoding converter tillägget och text encoding i system mappen Borde finnas i system mappen på installations cd'n.
Nej, jag tänkte på inställninarna för systemet, inte webbläsaren. Kolla under Apple-menyn > Inställningar > Text (heter det väl? eller är det Tangentbord?). Du ska ha svenska markerat, inget annat.
Vild chansning: jag har för mig att jag fick kasta de svenska och behålla de engelska före att det skulle fungera för mig, men jag kan komma ihåg fel. Det var ett tag sedan.
Blir inte klok på det - men nu plötsligt bestämde den sig för att fungera... fick hade tidigare ikväll flyttat textkonverteringsfiler och fick sedan ett meddelande om att den ville uppdatera sig - och sen vips... nu verkar det vara bra igen. Tack alla för hjälpen!