Jag har en iPod med 20Gb HD som jag inte använt på bra länge; men nu väcktes en tanke att ha den som mediaspelare i bilen.
Jag har köpt en Kensington RDS FM-sändare/laddare till bilen.
När jag drar igång min iPod så tänds bara äpplet på skärmen sen klickar det till i den och så dör den. Detta upprepas varje gång jag försöker starta den.
Tänkte att det måste vara batteriet som är dåligt men det spelar ingen större roll för mig då jag tänkt att den permanent skulle ligga i bilen och laddas via Kensington sladden.
Men när jag ansluter den i bilen så kommer ingen laddningssymbol upp på iPoden och den fortsätter att uppföra sig som ovan. Har iofs inte kollat att Kensington sladden är ok men det tog jag för givet då jag precis köpt den och packat upp den; känns inte som en sån sak som skulle vara trasig i kartongen; känns snarare som att felet ligger hos iPoden.
Nu har jag provat att ansluta med nätaggregaten och då laddas iPoden, men när den indikerar att laddningen är slutförd och batteriet fulladdat och man kopplar bort nätsladden och börjar använda iPoden så räcker batteriet ca.4-5min innan den dör; kan batteriet vara så dåligt?
Borde den inte laddas via bilsladden eller kan det ha med batteriets status att göra att den inte laddar i bilen?
Är det ngn. som har ngr. funderingar eller tips kring hur jag kan lösa detta problem? tyckte ju att jag fick en så bra idé kring ett nytt användningsområde av min gamla iPod; dom röda knapparna och displayen passar dessutom utmärkt till den röda instrumentbelysningen i min Audi!...
Tack på förhand!