Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt senaste projekt

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-11-30 14:57

Ditt senaste projekt...
...att ta suddiga bilder på datorer?

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-30 15:56

Skaffa Mac!

HAHA! Fattade inte förrän jag läste Lm's kommentar..:P
Vilken smal dator du hade btw... 12"? Eller bara ett bredare tangentbord än Macarna?

Jag fattar inte det intressanta?

Ursprungligen av Patrik D:

Jag fattar inte det intressanta?

Att OS X Leopard är installerat på en icke-supportad plattform.

• Medlem
  • International user
  • 2007-11-30 16:28

Trodde det var olagligt?
Får man isf skriva om det på 99Mac?

Yes!!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 17:50

vad ni är torra!!

Vad är det för problem du stött på hittills? Vad fungerar inte!

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-11-30 18:01

Om man kan ha Windows på Mac, är det ju rättvist att ha OS X på en PC. Haha. Ovanlig syn! Märker du någon prestandavariation?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 19:00

Det där vore nått på den stationära lådan!
Är det mycket bök med att få det att funka?

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-11-30 19:11

Ja, det är bökigt, och man måste ha rätt hårdvara för att det skall funka fint.
Prestandan är precis vad man kan förvänta sig. Datorn är en HP Compaq nc2400 core duo 1,2GHz ULV (Ultra Low Voltage).
Jag hade hoppats lite mer på att saker skulle funka, jag får ingen nätverkskontakt tyvärr och den är lite väl instabil.
Datorn är ju pytteliten och väger bara 1,2kg, jag hade hoppats kunna ha den som en "MacBook Pro mini" men det duger inte riktigt.

Vad som däremot är intressant är ju att man faktiskt skulle bygga en rätt så saftig maskin där hårdvaran liknar en mac för ett pris i lagom nivå. Det skulle ju bli en billig mac pro (sämre prestanda) men en jäkla bra mac mini.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-11-30 19:14

Jo, jag kanske skulle hjälpa till lite också
Sök efter BrazilMAC. Man vill ha "BrazilMac-9a581-Patch.zip" och man behöver en .DMG-fil av en orginal Leopard-skiva.
Läs mer här:
http://forum.osx86scene.com/viewtopic.php?f=16&t=2008&st=0&sk=t&sd=a

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-30 19:37

nu är jag säkert sjukt tråkig, men det finns flertalet liknande startade trådar som blivit låst av moderatorer. varför stängs inte denna? sjukt intressant allt detta men ja.. hm

http://www.99.se/allt-om-mac/224246-osx86.html

ja 20hz, nu var du sjukt tråkig jag citerar rickard rönnbäck från en annan tråd i samma ämne:

"Detta ämne har varit upp många gånger tidigare, läget är klargjort och synpunkterna är väl kända. Med tanke på det har jag svårt att se något skäl att hålla tråden öppen och stänger den härmed."

edit: usch, efter jag skrev det där var det jag som blev sjukt tråkig, och jag tar bort det så fort jag kan, eftersom språkliga nyanseringar ofta har en tendens att försvinna i skriven text...

• Medlem
  • International user
  • 2007-12-01 19:48

Det är väll skillnad på folk och folk här på 99.se.

Det är det inte, förmodligen har den väl missats så nu låser jag den med hänsivningarna ovan. OS X på PC är inte nåt vi uppmuntrar

Och här gick jag och trodde att bollman tagit fram någon grym VNC-lösning.

1
Bevaka tråden