Skrevs ursprungligen av nixon
Jag har ett Nokia-ADSL modem över... den har 4 Ethernetportar och kan användas som hub också… Du kan få den för 300:-
Låter intressant. Han jag fått Ericssonmodemet vill ha 400:-. Om det funkar kan jag tänka mig att köpa det. Hubfunktionen - skickar den samma trafik då till alla datorer eller delar man upp den som i en switcher (som ju inte är en hub. ??!!)
Det jag är intresserad av är att få en fast uppkoppling så billigt som möjligt. Jag tycker att det är surt att betala 2000 bara för att få börja surfa och vill därför hitta billigt modem etc. Jag hade tänkt mig att koppla in tre apparater, de två macarna jag nämnt innan och min sambos PC. Hade därför tänkt ha en router med inbyggd brandvägg att koppla till efter modemet. De med allt i ett funktion är ofta dyrare än flera apparater med separat funktioner har jag fått för mig, därför söker jag ett billigt modem samt en router och den vet jag att jag kan köpa hos Telia i Lund för 375:-. Om nixons modem kan switcha och är utan brandvägg får jag väl ha mjukvaruvägg kanske, lite onödigt att köpa hårdvara bara för den funktionen.
Trådlöst är onödig lyx för mig.