Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konstig Process Wizard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-05-14 10:24

Jag hämtade Process Wizard och slängde ner appen i Applications-mappen men får den inte att fungera. när den är i gång ser den ut så här: (Den grönsvarta bollen bredvid Net Monitor hör till.)

och när man klickar i fältet i det övre högra hörnet bredvid Click to allow changes ser det ut så här:

Klickar man i kvadraten i mitten så kommer man tillbaka till den första rutan.

Jag försökte slänga programmet, men det gick inte eftersom det var igång, men det går inte att stänga av. Jag körde sudo nånting i terminalen (jag klipper och klistrar in det... Tack Scooter!) och lyckades få bort det ur mappen, men det ligger kvaar i menyraden med samma brist på funktion.

1. hur blir jag av med den helt?
2. hur får jag den att fungera?

• Medlem
  • 2003-05-15 11:35

ingen?:confused:

• Medlem
  • 2003-05-18 21:23

för mig funkade det bra det verkar uppdatera dom olika processerna osv som det ska, men det startar sig själv som en bakgrundprocess och för att få bort programmet måste du avsluta den via terminalen, verkar inte finnas inbyggd avsluta i programmet vilket är dåligt.

Men gör så här för att ta bort (avsluta programmet) Öppna Terminalen i verktygsmappen
1. Skriv Top (då ser du vilka program som körs)

2. Kolla i listan efter "ProcessWiz"
kolla vilket PID den har innan till vänster.
tex 1116 eller dyl.

3. Tryck på knappen Q för att avsluta Top kommandot-

4. skriv nu sudo kill och nr PID som den har. ex: sudo kill 1116
ange lösenordet och den ska nu försvinna.

Micke

• Medlem
  • 2003-05-19 12:10

tack! Jag gjorde enligt instruktionerna och installerade om PW. Nu fungerar det fint!

1
Bevaka tråden