Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägga in applikationer via datorn?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon en gång för alla göra en kort guide hur man lägger in program, applikationer och annat på iPhonen via datorn(SSH etc etc etc).
Jag är helt lost på det här.
Jag vill tex använda mig av följande metod: http://www.iphoneskinning.com/2007/10/free-111-ringtones-patch.html

Hur gör jag?
Jag har en PC.

INGEN som känner för detta?
Schysst...

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-12-05 10:06

Det handlar nog inte om att ingen vill hjälpa dig utan snarare om att det inte är någon med den kunskapen som sett din tråd än. Tålamod min vän, tålamod.

Jag håller på med en gudie hur man använder Winscp och lägger in spel. tex nes

Ursprungligen av joppe.ejd:

Jag håller på med en gudie hur man använder Winscp och lägger in spel. tex nes

Vilket hjälper mig med det programmet jag länkat till här ovan?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-06 18:37

Installera SSH på iPhonen. Skaffa en FTP-klient som stödjer SFTP. Logga in på iPonen med uppgifterna:
username: root
lösenord: olika beroende på vilken version du har, tror 1.1.1 har dottie som lösenord

Sen är är det bara att hoppa runt i systemet. För att lägga in Apps är det bar att smälla in dem under /Applications

Ursprungligen av zightx:

Installera SSH på iPhonen. Skaffa en FTP-klient som stödjer SFTP. Logga in på iPonen med uppgifterna:
username: root
lösenord: olika beroende på vilken version du har, tror 1.1.1 har dottie som lösenord

Sen är är det bara att hoppa runt i systemet. För att lägga in Apps är det bar att smälla in dem under /Applications

Det är precis den biten jag är väldigt osäker/okunnig på.
Har fattat ungefär hur det fungerar, men vill inte sabba nånting.
Behöver en beskrivning på vad exakt jag behöver till min pc?
Ska jag installera en klient på datorn som kommer åt iPhonen? Vilken?

Ursprungligen av zightx:

Installera SSH på iPhonen. Skaffa en FTP-klient som stödjer SFTP. Logga in på iPonen med uppgifterna:
username: root
lösenord: olika beroende på vilken version du har, tror 1.1.1 har dottie som lösenord

Sen är är det bara att hoppa runt i systemet. För att lägga in Apps är det bar att smälla in dem under /Applications

För att försökra mig, menar du här OpenSSH i installer?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-06 19:04

Eftersom du ska skaffa en klient så antar jag att man tänker att man ska skaffa den på datorn eftersom att skaffa en klient på iPhonen och sen ansluta till iPhonen låter ju väldigt dumt.

Filezilla är en FTP-klient till Window som stödjer SFTP. Lär dig använda Google lite, det skadar inte att kunna få fram någon information själv också.

Det du exakt behöver till din dator är vad jag har skrivit, en FTP-klient som stödjer protokollet SFTP.

Helt allvarligt, kan någon göra en idiotsäker guide för detta?!!?
Har installerat FileZilla på datorn och openSSH på iPhonen.
Försöker ansluta genom att använda min iPhones IP-adress(som jag hittar bakom mitt wlan i Inställningar->Wifi) som värd; "root" i användarnamn och "dottie" som lösenord.
Port tom(är det här felet är?).
Hur som helst försöker den anluta tre gånger men misslyckas.
Vad gör jag för fel?

theplague: prova med lösen: "alpine".
Funkade för mig.

Funkar inte ändå.
Samma fel.

Det är därför jag som sagt vill ha en idiottydlig guide steg för steg så jag vet att jag gör rätt hela vägen.

  • Medlem
  • Österåker
  • 2007-12-08 16:19

Port ska vara på 22. Varför kan du inte Googla lite? Tror ingen tycker det är jättekul att sitta och göra privata idiotsäkra guider till dig som inte ens kan lyfta på ett finger och Googla lite.

Ursprungligen av zightx:

Port ska vara på 22. Varför kan du inte Googla lite? Tror ingen tycker det är jättekul att sitta och göra privata idiotsäkra guider till dig som inte ens kan lyfta på ett finger och Googla lite.

Jag har läst otal guider för att lösa detta och inget har hjälpt. Därför frågar jag om en här.
Näe, med port 22 fungerar det hella inte.

Måste iPhonen var i nåt särskilt läge?
Måste BSG subsystem installeras efter openSSH?

Skulle bara säga att NU gick det att ansluta av nån märklig anledning, samma inställningar etc etc som innan.
Använde "alpine" som lösen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-17 03:51

Jag kör mac (leopard) och programmet AFPd i iPhonen (ligger med i installer från början), fungerar klockrent, telefonen poppar upp under Delat i Finder om man har valt att "Delat" ska visas. Bara att klicka på "Anslut som" sen skriva in root och root-lösenordet (som BÖR ändras!!!) sen är ni good to go. Hoppas detta hjälper.

*root-passwordet ändras enklast i telefonen med programmet Term-vt100 (i kategorin System i Installer) genom att skriva in kommandot passwd, sen enter, skriv in nya lösenordet, sen enter, skriv in nya lösenordet igen, sen enter. Gick det bra kommer ett # upp. Annars står det "Missmatch" och bara att skriva om lösenordet 2 ggr igen.

Ursprungligen av ptMAe:

Jag kör mac (leopard) och programmet AFPd i iPhonen (ligger med i installer från början), fungerar klockrent, telefonen poppar upp under Delat i Finder om man har valt att "Delat" ska visas. Bara att klicka på "Anslut som" sen skriva in root och root-lösenordet (som BÖR ändras!!!) sen är ni good to go. Hoppas detta hjälper.

*root-passwordet ändras enklast i telefonen med programmet Term-vt100 (i kategorin System i Installer) genom att skriva in kommandot passwd, sen enter, skriv in nya lösenordet, sen enter, skriv in nya lösenordet igen, sen enter. Gick det bra kommer ett # upp. Annars står det "Missmatch" och bara att skriva om lösenordet 2 ggr igen.

Tck för tipset! fungerar klockrent i leoparden.
Jag körde root + alpine somm password.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-22 13:59

om du kör PC:
tanka hem iBrickr. man kan lägga in nintendo roms etc genom det. inget internet, bara iphonen/ipoden rakt in i datorn. finns även ett gäng applikationer där som man kan installera.

1
Bevaka tråden