Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Garantin går ut om 3 veckor, skaffa Apple Care?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en MacBook inköpt november-December 2006. Snart går alltså den 1-åriga garantin ut. Det jag har haft problem med är topcaset som så många andra med små sprickor i det.

Fick dock innan byta 2 andra MacBook och 2 Pro. Men 3000 känns så SJUKT tråkiga pengar! Samtidigt vill jag inte sitta där med en dator som kanske pajjar ihop då det antadligen kommer att kosta mer!

Hur bör jag resonera och vad hade ni gjort?

Tacksam för svar!

Det är verkligen dyrt. Jag tycker att garantin borde vara minst två år från början. Det skulle ge incitament till att bygga hållbara prylar.

Jag hade en PMG4 där moderkortet pajade några månader efter att garantin gått ut. Det blev en ny dator och mycket tid gick till spillo. Så till den nya dator köpte jag Applecare innan det första året gått. Jag tycker att tryggheten är värd det. (Hårddiksen gick sönder några veckor innan den förlängda garantin gick ut så jag fick viss återbäring på försäkringen.)

Skulle jag köpa en ny Mac Pro skulle jag absolut köpa Applecare. För en Macbook kanske det är mer tveksamt då de inte är lika dyra. Men det handlar också om hur man klarar sig vid ett datorhaveri. Är det jobbdatorn eller privat? Har man fler datorer och bra backup törs man chansa mer. Och om man har gott om pengar.

  • Medlem
  • 2007-12-04 15:27

Vad kostar det i staterna? Du kanske har en polare som ska dit snart? Eller Ebay? Å andra sidan håller jag med ovanstående talare. Tveksamt på en vanlig Macbook, men på en Pro är det en annan sak...

Känner väl lite som ni att det är mycket pengar men också skönt med tryggheten att även om inget händer är det segt att behöva vara orolig samt att det är sjukt tråkiga pengar att betala liksom. Dock är det en känsla av trygghet så fort man startar datorn liksom.

Jag menar på en MB Pro kostar det ju 4000 så det blir ju dyrare som jag fattat det desto dyrare blir det.

Får fundera lite och så i guess... samtidigt så är det skönt om jag ska ha den i cirka 2 år.

Ni ned MacBook hur har ni gjort?

  • Medlem
  • 2007-12-04 22:25

Jag har inte Applecare på min Macbook, utan tänkte fundera över det när garantin går ut nästa år. Eftersom det inte täcker drulleolyckor, som Dells utökade gör (eller gjorde, vet inte hur det är nu) så känns det lite onödigt att köpa direkt.

Om det blir blir det något sånt här

Ursprungligen av erkkan:

Ni ned MacBook hur har ni gjort?

Jag köpte inte Apple Care till min. Resonerade som så att om det var problem första året så skulle jag överväga det men det har det inte varit så då blev det ingen.
Haft den ca 16 mån nu och är fortfarande nöjd att jag inte köpte.
På något sätt så börjar datorn kännas rejält använd och då lägger jag nog hellre de 3000 på en ny om denna skulle braka samma.

Gjorde på samma sätt med min iBook. Den har varit igång nu i 3,5 år utan några problem.

Hej allihopa!

Jag köpte till slut Apple Care. Ska ha datorn ett år till och skönt att slippa vara orolig samt att skulle jag köpa ny dator ändå så kan jag sälja min gamla vidare eller ge bort den samt att skulle den då gå sönder kan man laga den och få en hel dator igen.

Så jag svalde det helt enkelt. Sjukt tråkiga pengar men samtidigt så känns det bra.

Så ni vet!:)

Du höjer andrahandsvärdet med garanti.
Och det är skönt om 1,5 år när skärmen pajjar att du får den utbytt grati.
Då är 3000 kr småpengar.

1
Bevaka tråden