Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

webb-tv hackar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-04 14:20

problemet: när jag kollar på webb tv tex på aftonbladet så hackas bilderna och de blir eftersläpningar ljudet är helt bra men bilden är konstigt

har senaste uppdatering av flip4mac ...

jag misstänker att mac OS har problem med buffring eller något annat

wma låtar som jag lyssna på i internet explorer i windows fungera inte heller med Mac OS X

jätte konstigt snälla hjälp mig jag vill ju vara en switcher på real tid!!

OBS* det är inte fel på internet sitter på en 24 lina max uppnåad hastighet 16 mb

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-04 15:39

Känns som senaste uppdateringen av flip4mac var något buggig, får ibland liknande problem.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-04 16:07

hur löser man det då?:S e d ingen som kollar på webb tv eller :S har inte nån annan problemet och fixat på något sätt?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-12-04 19:53

Brukar ladda om sidan så fixar det sej. Kör du med Firefox eller Safari?

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-06 18:17

jag kör både och

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-12-06 18:17

det verka som jag saknar nånting ...typ flash player d har jag inte

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-01-31 09:18

Har samma problem fast då på svt.se. Ljudet är bra, men bilden hackar... Hur kan man lösa det? Jag har Flip4mac och safari 3. Det spelar ingen roll om jag kör via svt.se inbyggda spelare eller om jag väljer att spela upp det externt i Quicktime, det hackar ändå. Att starta om fungerar inte heller. Vad kan vara fel? Det fungerar däremot problemfritt om man spelar upp nåt som ligger på sidan, svårt och förklara men ni som går in på t ex. svt.se och kollar ser att det finns trailers osv som redan ligger på sidan. Dessa kan jag se problemfritt.

Edit: Det är lika i FireFox, fungerar inte

jag har safari 3 10.5 och kan inte kolla på dn webbtv..

  • Oregistrerad
  • 2008-01-31 19:15

Aftonbladet använder Flash för att TV så det har inget med varken Quicktim eller flip4mac. Testa att ladda hem en nyare flash.

1
Bevaka tråden