Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic "tappar" Audiophile Firewire efter vila

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-04 17:35

Ett mycket märkligt problem. Mitt M-Audio Audiophile Firewire tystnar när datorn har varit i vila, eller om man stänger ner Logic och öppnar det igen. Mätarna rör sig i Logic och kortet finns i systeminställningar och är aktiverat. Men det låter inget.

Om jag startar om datorn två gånger funkar det igen.

Detta är oerhört frustrerande. Har snackat med andra som upplevt exakt samma sak med just detta ljudkort. Någon som har något tips ang. detta?

Kör: iMac G5 med OSX Tiger och Logic 6.

Jobbigt problem : /

Kan det ha något med Firewire att göra? Hm. Om man drar ur kabeln och sätter i igen ( ?)

Vad säger M-Audio om saken?

zthee hade problem med sitt M-Audio-kort, har för mig att det var ett Audiophile, så jag skulle misstänka dåliga drivare. Det är förmodligen inte så mycket att göra förutom att sälja eller klaga hos M-Audio tills de fixar det...

Har precis samma problem med mitt sånt kort. Men jag brukar lösa det genom att alltid ha cubase eller Itunes igång.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-12-08 19:24

M-Audio har problemet loggat på sin support. Där föreslår de följande lösning: låt aldrig datorn gå i vila. Haha! Tjena! De har uppenbarligen ingen aning om varför det blir fel själva…

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-01-01 12:55

Har problem med mitt kort med, strular mer sen jag bytte Mac från en gammal G5:a till en ny Intel iMac med Leopard, (förutom ljudkortet har jag även en extern firewire disk) problemen yttrar sig så här:

1) Vid omstart av datorn alternativt av ljudkortet så är ljud ut tyst, för att få igång ljudet måste jag starta M-Audio programvara, gå in i mixerdelen och klicka av/på "link" på "1/2 sw rtn", gissa om det tog ett tag att komma på..

2) Ibland blir ljudet distat, då brukar det inte hjälpa annat än att starta om dator, ljudkort och firewire disk

3) en gång försvann firewiredisken, kallstart av dator och extern hårddisk hjälpte ej, däremot en kallstart av ljudkortet löste problemet..

Ett misstag jag gjorde var att inte kolla upp i förväg då jag tryckte in leopard, M-Audio har fortf inga drivrutiner för ljudkortet...

Pga dessa och problem med tidigare M-Audio kort som hade nåt obskyrt problem med just den G5:a Mac'en jag hade så funderar jag på att bojkotta M-Audio och skaffa nytt ljudkort, nån som har förslag på något som funkar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-01-01 21:59

Jag hade, precis som FM skrev, samma problem.

Sålde ljudkortet till slut. Orkade inte med att jag skulle behöva starta om datorn varje gång efter att den varit i vila.

1
Bevaka tråden