Start/stop, inget att göra något åt om man inte vill byta ut den mot en annan switch. Vad jag vet så går det knappt att få tag på nya. Eventuellt kan man rengöra den på något sätt har jag för mig, men det är inte det lättaste.
Plast som har tappats på rattarna, kanske kan finnas ersättningsrattar på eBay om man vill ha originalrattar, annars bara att se vad man kan hitta som fungerar.
Skruvarna, ta med dig en av dem till t.ex. Kindstrands järnhandel på järntorget och kolla om de har något liknande. Clas Ohlsson kan också ha, annars får man kolla med något mer seriös skruvfirma. Finns en i Högsbo industriområde, men de har bara öppet 7-17 tror jag.
Step-knapparna, det skall tydligen vara standarddelar. Kolla vad det är för något, se om ELFA eller motsvarande har dem. Tema Elektronik som ligger i masthugget kan vara värt att kolla med också. Har du bara delarna är det inget problem att byta dem.
Att den sjunger till vid rattvridningar låter mest som om det är skrapiga pottar. Så var det på min 909:a om man inte använde den. Rattade runt en hel del på dem så gick det till sig. Fast du kanske har rattat i massor på dem? Om så är fallet så kan det vara läge att byta ut dem.
http://www.google.com/search?q=tr-808+parts gav rätt många bra tips på utbytesdelar och sådant.