Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swirly MMS till iPhone

Tråden skapades och har fått 220 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-03-02 22:16
Ursprungligen av theplague:

Är detta en applikation som finns i Installer?

Japp.

Har installerat swirly mms på min iPhone, allt funkar bra (har Telia), kan både skicka och ta emot...

Men problemet är det att jag får hela tiden ett sms ca. ett dygn efter som säger att jag har fått ett nytt mms.

Kan man stänga av denna funktionen ?
Jag vill ju bara få ett vanligt mms, inte massa sms hela tiden

//Everlast

  • Medlem
  • 2008-03-04 13:09

Hmmm...jag får bara upp version 0.2.2 i Installer->Network efter att ha installerat community sources. Jag har provat att refresha. Några förslag?

Ursprungligen av ASTRX:

Hmmm...jag får bara upp version 0.2.2 i Installer->Network efter att ha installerat community sources. Jag har provat att refresha. Några förslag?

Mitt förslag är att den inte lagts upp i installer än.

  • Medlem
  • 2008-03-04 15:20
Ursprungligen av theplague:

Mitt förslag är att den inte lagts upp i installer än.

Ok, eftersom folk kan ta emot MMS misstänkte jag att den var uppe redan. jeje.

Ursprungligen av ASTRX:

Ok, eftersom folk kan ta emot MMS misstänkte jag att den var uppe redan. jeje.

Ja, och då har de installerat den själva via SSH.

Ursprungligen av ASTRX:

Hmmm...jag får bara upp version 0.2.2 i Installer->Network efter att ha installerat community sources. Jag har provat att refresha. Några förslag?

På deras hemsida kan man läsa:

For those of you who rather install manually you can download it from our private repository here at SwirlySpace. Just add swirlyspace.com/SwirlySpace.xml as a source in Installer. After installation you must RESTART your iPhone! Have fun!

Ursprungligen av psychozz:

På deras hemsida kan man läsa:

For those of you who rather install manually you can download it from our private repository here at SwirlySpace. Just add swirlyspace.com/SwirlySpace.xml as a source in Installer. After installation you must RESTART your iPhone! Have fun!

Installera manuellt via installer?!!?
Exakt vad gör man när man lagt till sourcen?

Edit:
Ok, adressen(http://swirlyspace.com/SwirlySpace.xml) måste vara EXAKT så, inkl versalerna.

Senast redigerat 2008-03-04 21:19

Ni som fått detta att fungera:
Är det någon särskild inställning utom det vanliga som man haft för att skicka innan, nu när man ska ta emot?

Edit:
Jag kan ta emot och "fetcha" mms:en.
Men sen kan jag leta mig galen i Finder(ska jag leta genom finder eller MobilePreview eller spelar det ingen roll?) utan att hitta bilderna.
Hjälp mig.

Edit2:
Det är lugnt, de ligger under var/mobile/Media/MMSFiles

Senast redigerat 2008-03-04 23:14
  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-13 18:02
Ursprungligen av theplague:

Ni som fått detta att fungera:

Edit:
Jag kan ta emot och "fetcha" mms:en.
Men sen kan jag leta mig galen i Finder(ska jag leta genom finder eller MobilePreview eller spelar det ingen roll?) utan att hitta bilderna.
Hjälp mig.

Edit2:
Det är lugnt, de ligger under var/mobile/Media/MMSFiles

Jag har en iPhone med vers. 1.1.4 och SwirleyMMS v.0.35 installerat och har fått ett MMS. Jag har "fetchat" det, men jag kommer inte åt det. Jag antar att jag måste ha Terminal VT100 installerat, men när jag försöker installera det så får jag felmeddelandet "Packet download failed"! Kan någon hjälpa mig lösa detta dilemma?

  • Medlem
  • Österåker
  • 2008-03-13 19:31
Ursprungligen av habero:

Jag har en iPhone med vers. 1.1.4 och SwirleyMMS v.0.35 installerat och har fått ett MMS. Jag har "fetchat" det, men jag kommer inte åt det. Jag antar att jag måste ha Terminal VT100 installerat, men när jag försöker installera det så får jag felmeddelandet "Packet download failed"! Kan någon hjälpa mig lösa detta dilemma?

Du behöver Mobile Finder och Mobile Preview för att kika på bilden i telefonen.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-13 20:41
Ursprungligen av zightx:

Du behöver Mobile Finder och Mobile Preview för att kika på bilden i telefonen.

Tack för det snabba svaret.

Ursprungligen av theplague:

Ni som fått detta att fungera:
Är det någon särskild inställning utom det vanliga som man haft för att skicka innan, nu när man ska ta emot?


Edit:
Jag kan ta emot och "fetcha" mms:en.
Men sen kan jag leta mig galen i Finder(ska jag leta genom finder eller MobilePreview eller spelar det ingen roll?) utan att hitta bilderna.
Hjälp mig.

Edit2:
Det är lugnt, de ligger under var/mobile/Media/MMSFiles

Jag hittar inte denna mappen, börjar undra om jag är blind men det kan jag ju inte vara eftersom jag ser iPhonen...

Ursprungligen av 356Speedster:

Jag hittar inte denna mappen, börjar undra om jag är blind men det kan jag ju inte vara eftersom jag ser iPhonen...

Fixa/aktivera inställningarna "Show hidden files" och "Show ".." Entry" i Finder.
Sedan trycker du ".." överst på Finder-sidorna tills du är i "/var"-mappen, sedan klickar du dig genom mapparna i den ordningen var/mobile/Media/MMSFiles

EDit: Jag tar för givet att du har MobilFinder + MobilePreview installerat.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2008-03-09 17:05

Hallå! Det funkar bra med Telenor men det hade varit en höjdare att få upp ett namn på vem man fått MMS:et ifrån. Man får lixom matcha mobilnummret! Men man kan inte alltid få allt!!

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-13 22:47

Tyvärr verkar inte MobilePreview vara kompatibel med den uppdaterade versionen av MobileFinder som finns för 1.1.3 och 1.1.4. För när MP ska installeras känner den inte av att MF finns där. Så det är väl bara att vänta på en uppdatering.

  • Medlem
  • 2008-03-14 11:49
Ursprungligen av habero:

Tyvärr verkar inte MobilePreview vara kompatibel med den uppdaterade versionen av MobileFinder som finns för 1.1.3 och 1.1.4. För när MP ska installeras känner den inte av att MF finns där. Så det är väl bara att vänta på en uppdatering.

Testa att avinstallera Mobile Finder. Leta sedan upp det igen genom "All packages", då ska du se att du antagligen har två st. En av dem har en ikon med en stjärna i. Installera den utan stjärnan.

Sedan kan du installera Mobile Preview.

Problemet uppkommer när man försöker installera MobileFinder och MobilePreview från olika källor. Och det verkar som om just MobileFinder finns hos flera källor.

/P

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-14 12:06
Ursprungligen av perka:

Testa att avinstallera Mobile Finder. Leta sedan upp det igen genom "All packages", då ska du se att du antagligen har två st. En av dem har en ikon med en stjärna i. Installera den utan stjärnan.

Sedan kan du installera Mobile Preview.

Problemet uppkommer när man försöker installera MobileFinder och MobilePreview från olika källor. Och det verkar som om just MobileFinder finns hos flera källor.

/P

Jag gjorde faktiskt det igår. Och det gick att installera precis som du sa, men jag fick inte MMSet att visas korrekt så jag antog att det inte var kompatibelt med 1.1.4.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 13:01
Ursprungligen av habero:

Tyvärr verkar inte MobilePreview vara kompatibel med den uppdaterade versionen av MobileFinder som finns för 1.1.3 och 1.1.4. För när MP ska installeras känner den inte av att MF finns där. Så det är väl bara att vänta på en uppdatering.

Jag kör det, under 1.1.4 och det funkar för mej.

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-14 13:34
Ursprungligen av kenjon:

Jag kör det, under 1.1.4 och det funkar för mej.

Ok, jag har installerat det igen, men får inte MMSet att visas ordentligt. Men det är förmodligen jag som inte gör rätt. Jag får testa lite mer...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-14 14:13
Ursprungligen av habero:

Ok, jag har installerat det igen, men får inte MMSet att visas ordentligt. Men det är förmodligen jag som inte gör rätt. Jag får testa lite mer...

Om du struntar i SwirlyMMS för ett tag, får du MobileFinder att funka? Kan du se filerna och vandra omkring i filsystemet?
Får du ikonen för MobilePreview (heter Preview i Springboard)?

  • Medlem
  • Skyttorp
  • 2008-03-14 16:00
Ursprungligen av kenjon:

Om du struntar i SwirlyMMS för ett tag, får du MobileFinder att funka? Kan du se filerna och vandra omkring i filsystemet?
Får du ikonen för MobilePreview (heter Preview i Springboard)?

Svaret är ja på alla frågorna.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-17 14:41

Jag har en OOB 1.1.2, uppdaterad till 1.1.3.
Jag har lagt in swirlymms 0.3.5 men det går inte att få det att fungera.
Jag har telenor, jag har ställt in allt rätt, services.telenor.se, proxy osv.
Får ändå meddelandet att edge/gps inte fungerar.
Det går bra att surfa via gprs.
Wlan är avstängt.

Efter att jag har öppnat upp programmet och sedan stängt ner det så funkar inte EDGE längre! EDGE-ikonen är helt borta, har provat att starta om telefonen.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-19 19:41

Vart går man in i telefonen för att ställa in inställningaren:

MMSC: mmss
Proxy: 193.209.134.132:8080

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-19 23:07
Ursprungligen av soundfox:

Vart går man in i telefonen för att ställa in inställningaren:

MMSC: mmss
Proxy: 193.209.134.132:8080

SwirlyMMS:Settings

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-20 08:24

Gå in på Swirly hemsida istället och ställ alla frågor där. De svarar väldigt snabbt och har redan en bra bank med FAQ desutom.

  • Medlem
  • 2008-03-21 11:11

1.1.4 installerat swirlyMMs men det krashar tillbaks tll springboard (nästan) direkt.

Har lagt till den exakta SwirlySpace sourcen men den uppdaterar fortafarnade inte till 0.3 versionen utan är kvar på 0.2.2 trots omstart....

Har Telenor.
Någon med likanande prob??

Vad ska man göra....

FIXED

Senast redigerat 2008-03-21 12:19
  • Medlem
  • 2008-03-21 13:23

Ok, Nya problem med MMS

1.1.4
Swirlymms 0.3.6
Telenor

(i swirlys inställningar)

MMSC: MMS
Proxy:170.030.253.241:8799
APN: services.telenor.se
Username:
Pasword:

(Inställningar/allmänt/Nätverk

VPN: INte konfigurerat
WI-FI påslagen
Edgeroaming: Påslagen

(EDGE INställningar)
APN: services.telenor.se
användarnamn:
lösenord

Mitt "M" blir inte grönt.

När jag skickar står det: FAILED TO SEND MMS. MMs cannot be sent right now since gprs/edge is not available! please review.....

Någon?

Senast redigerat 2008-03-21 14:15
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 17:53
Ursprungligen av ERB:

Ok, Nya problem med MMS

(i swirlys inställningar)

MMSC: MMS
Proxy:170.030.253.241:8799
APN: services.telenor.se
Username:
Pasword:

Någon?

Ska det verkligen vara port 8799...?

Bevaka tråden