Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ISO 4800 i 30 sekunder m.fl.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej hopp! Nu måste jag bara visa lite bilder som är lite extrema. Denna första är tagen med en 30 sekunders exponering, det är tre bilder som tillsammans bildar denna panorama. ISO talet var vid exponeringen 800 och min kamera (Sigma SD14) är begränsad till 30s så jag var tvungen att underexponera, i datorn höjde jag exponeringen 2.5 steg - resultatet blir ISO4800.

Nästa är en 30s i ISO400 tagen ute vid röda sten i Göteborg - det vart ett riktigt busväder igår kväll men med 30s så blir havet lugnt. Ganska häftigt. (klicka på bilden för att se lite bättre kvalité)

Hej

Och till sist lite fler bilder från igår:

Dessa och fler finns givetvis på min hemsida, www.rytterfalk.com

Titta gärna på de stora bilderna, det blir lite mer magnifikt så.

Guldstärna för att du är utomhus och fotograferar Göteborg under denna årstid och tid på dygnet. Långkalsonger, öronlappsmössa och regnställ?

Ursprungligen av johan_tanying:

Guldstärna för att du är utomhus och fotograferar Göteborg under denna årstid och tid på dygnet. Långkalsonger, öronlappsmössa och regnställ?

Du glömmer bort att Carl är nere och kutar där kriminella brukar hiva ut de sönderslagna för kvällen...

Jag skulle inte bara ha Långkalsingar, jag skulle bättra på med en skottsäker väst samt en Glock...

hehe.. jag hade en vindjacka. Grejen med ett sånt väder är att man inte tar sig tid riktigt att titta i sökaren. Man hoppas på det bästa och skjuter av. Men det var kul!

Såg du inte bilderna från Röda Sten? Där är man minsann inte inomhus. Inte på Fredsgatan vid Kompassen heller, liksom Brunnsparken. Det måste ju ta en stund att ställa in stativet och sedan exponera panoramat utan julshoppande gbg-are precis framför objektivet (ett "spöke" fanns dock med på bild från Brunnsparken).

Annars snyggt porträtt på den "förfriskade" i tunneln - en sån bild borde de museala institutionerna ha intresse av då denna samhällsgrupp sällan avbildas på detta sätt. Allvarligt.

Sedan är nog Ångpannegatan ett bättre ställe för skottsäker väst...

det ska vara lite tufft att ta bilder med lite extra krydda i. Nu tog jag gångbron över från femmanhuset - det var riktigt sköna färger. Kolla gärna in den QTVR filmen som blev resultatet!

http://www.rytterfalk.com/2007/12/08/above-street-qtvr/

1
Bevaka tråden