- Jon Adolfsson
- Medlem ●
- Stockholm
Skicka iväg mobilen? Var? Jag brukar lämna in telefonerna till ett servicecenter, som max tar på sig 4 dagar (alla möjliga problem).
Ja, vad är det för skillnad på en butik och ett servicecenter/verkstad ?
På GEAB i Luleå kan man tydligen få telefonen uppdaterad, men räcker detta ? Finns det olika steg av uppdateringar av telefonen ? Måste vissa av uppdateringarna göras på ett servicecenter/verkstad ?
Stefan Strandberg kanske kan förklara lite ...
/henrik
Vi kan uppdatera alla Sony Ericsson telefoner från och med T28s, MEN har inte provat att uppgradera T610 ännu. Är på utbildning nu, så jag har inte möjlighet att prova förrän fredag. Men jag återkommer med en rapport så fort jag kan!
Skrevs ursprungligen av stfm
Varför går det inte att ladda ned patcher till telefoner från hemsidan?
Om jag ska lämna in min t68i i stockholm för uppdatering, vart går jag om jag inte vill vara av med telefonen i en vecka?
När jag är hemma och vill göra någon uppdatering på telefonen brukar jag alltid gå till Service åström på Kungsbrostrand 15, trevliga och det brukar ta max en timme.
Vet inte vad man ska tro just nu ...
Om man ska tro på mobil.se så ska ljudproblemet kunna utgärdas med en firmwareuppgradering, vilket i teorin inte lär ta många minuter ....
Däremot om man läser denna tråd: www.esato.com/board/... så verkar det som om problemet inte alls kan lösas endast med hjälp av en uppgradering av mjukvaran.
I dagsläget känner jag ingen lust att köpa något som sedan måste skickas in i 2-3 veckor för att fixa ett fel som fanns redan innan köpet.
/henrik
Skrevs ursprungligen av stfm
Varför går det inte att ladda ned patcher till telefoner från hemsidan?
Om jag ska lämna in min t68i i stockholm för uppdatering, vart går jag om jag inte vill vara av med telefonen i en vecka?
Gumperts valhallavägen
Skrevs ursprungligen av Henrik Andersson
Om man ska tro på mobil.se så ska ljudproblemet kunna utgärdas med en firmwareuppgradering, vilket i teorin inte lär ta många minuter ....
Däremot om man läser denna tråd: www.esato.com/board/... så verkar det som om problemet inte alls kan lösas endast med hjälp av en uppgradering av mjukvaran.
I dagsläget känner jag ingen lust att köpa något som sedan måste skickas in i 2-3 veckor för att fixa ett fel som fanns redan innan köpet.
/henrik
Jo, det tar det. Eftersom det är seriell överföring vi talar om (typ 57600bps eller nått) så tar 3-4MB data (som ska in i telefonen) som duktiga tid... typ 20 min får man räkna med minst.
/f
Skrevs ursprungligen av Henrik Andersson
/henrik
På nåt sätt tror jag mer på det Sonyericsson själv säger på mobil.se än det nån påstår sig veta på esatos forum.
Skrevs ursprungligen av bigmac
Tror? Jag vet... gå dit själv och kolla... ok, det kanske är lite snabbare, men det är iallafall seriellt och det är icke snabbt.
Vi kör USB..
Senaste nytt i ljudcirkusen vad gäller T610. Läs artikeln på Mobil.
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=6642&sid=1
Nu är det kanske både mjukvaru och hårdvaruproblem. Illa skött av SE. Bara en djävla massa skitsnack rent ut !:mad:
Skrevs ursprungligen av capojava
Och ljudet är inte så himla kasst faktiskt.
Tänkte säga det själv. Det är inget urkasst ljud utan man hör faktiskt utan problem vad den andra säger. Just den biten känns lite överdriven. Det är dock ändå uselt av SE att de inte hanterar det hela så snyggt.
Nja, nu tycker jag att ni alla överreagerar en aning.
Min T610 är _inte_ totalt värdelös pga av det svaga bakgrundsljudet. Jag utgår iskallt ifrån att felet är mjukvarubaserat och att en lösning kommer inom kort. Tiills vidare lever jag med bruset - luren är ju kanon i övrigt.
Samma sak gällde ju med T65:an, ni kommer väl ihåg?
Chilla vänner!
Nja, nu tycker jag att ni alla överreagerar en aning.
Min T610 är _inte_ totalt värdelös pga av det svaga bakgrundsljudet. Jag utgår iskallt ifrån att felet är mjukvarubaserat och att en lösning kommer inom kort. Tiills vidare lever jag med bruset - luren är ju kanon i övrigt.
Samma sak gällde ju med T65:an, ni kommer väl ihåg?
Chilla vänner!
Okej gott folk. Ringde idag till GEAB för att fråga om läget för T610. De hade just fått ett återförsäljarmail från SE som klargjorde att det INTE bara var ett mjukvaruproblem utan samtliga telefoner som var defekta måste in till en servicestation. Dock uppmanades folk som just köpt sin T610 att "vänta några veckor med att lämna in telefonen eftersom tillgången på reservdelar kommer vara lite osäker den närmaste tiden" (Fritt citat).
Trist som jag tidigare nämnt om man just köpt en telefon för massor av stålar och det första man måste göra är att lämna bort den i flera veckor...
JO
Jag har ett litet problem. Jag är jävligt sugen på en T610:a, men har samtidigt följt diskussionen angående ljudproblemen. Nu är det så att jag funderar på att köpa en snarast, och undrar hur det verkligen ligger till. Är ljudet rena rama katastrofen? Jag menar, om man står i ett tyst rum och pratar, hör man då att det knastrar i luren? Hur pass irriterande är det egentligen? Jag menar, kan man leva med felet utan att störa sig på det?
Om man skulle köpa en telefon nu i veckan, kan man utgå från att det exemplaret är "trasigt"? Förresten, finns felet på ALLA T610:or, eller är det bara enstaka exemplar?
Jag har haft min T610 sedan "premiärdagen " Hade problem (mkt. lite) med ljudet första två dagarna, sedan försvann störningen..... Nu är det inga problem över huvud taget. Konstigt men sant. Jag har andra som inte upplevt något problem från start, andra har haft problem i ringa omfattning.
Jag tror att om du köper telefonen i en butik med "lite snurr" på omsättningen, så får du ett uppdaterat exemplar. So go for it ! Den är toppen.
Jag måste nästan hålla med om föregående. min surrade i början (dock svagt) om ingen hade nämt det så hade jag någt aldrig märkt av de hela.
Men iaf det är som om tel har blivigt varm i kläderna, surret som fanns finns inte lägre! underligt men sant.
Jo är det någon som vet hur jag ska göra för att få bakgrunds bliderna i osx till mig tel? eller finns det någonstans att ladda ner dom? för att försökte tidigare men jag fick inte det att fungera:(
Ingen som har något osx tema till T610 än??
Jag vet inte om det är att man blivit van men jag tänker inte på surret så mycket nu. Ska lämna in telefonen när jag hinner men det brådskar inte. Däremot är jag sur på att jag hunnit slarva bort USB-Bluetoothadaptern. Antagligen ligger den någonstanns hemma men vi håller på och bygger om så hela hemmet är uppochner. Då är det synd att adaptern är så himla liten...
Kan man tanka ner spel till T610:an, precis som till T310? När man går in på SonyEricsson.com verkar det iaf som om man enbart kan tanka ner spel till T300 och T310.
Jag köpte min T610 idag. Bruset finns där, men det är ganska lite. Inget som stör direkt. Dock så kommer en ny firmware om 3 veckor som man får gratis sa de i butiken. Det skulle ta en vecka ungefär innan man fick tillbaka telefonen.
Men det är en riktigt trevlig telefon. Jag ska köpa Clicker nu också.
Fattar inte varför Sonyericsson inte skickar med det programmet på cd-skivan som ligger i kartongen när man köper telefonen. Där finns bara PC-suit. Jag som ser lite dassigt utan brillor läste först PC-skit. Och det stämmer nog det med