Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adressboken i Leopard och SE K750i

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-12-07 15:04

Hej,

Körde ISync tidigare idag över blåtand med min SE K750i. Tyckte att detta fungerade väldigt smidigt och insåg att om jag kunde skriva SMS via adressboken på Macen skulle lyckan vara gjord.

Sagt och gjort, jag skred till verket och började söka runt och hittade en massa fix för detta för 10.4, men icke för Leopard.

Har testat detta men den filen de hänvisar till existerar inte i 10.5. Kollade även in detta men tyvärr så är Feisar Not compatible with Mac OS X 10.5.

Har kollat i alla .plists som ligger i applikationsmappen för adressboken, men inte hittat nåt av värde. Har någon nåt tips?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-07 15:06

Hela det programblocket/funktionen är borttagen ur Leopard. Förmodligen (gissar jag) för att Apple har släppt sin iPhone, och då försvinner behovet (anser dom) att skicka SMS till och från datorn.

Men visst är det synd, för att inte säga dåligt. För alla skaffar ju sig inte någon iPhone.

• Medlem
  • 2007-12-07 15:12

Tack för det sjukt snabba svaret!

Det var mycket dåliga nyheter, då det skulle varit trevligt att slippa använda tredjepartsprogramvara. När jag klickar framför ett mobilnummer i adressboken får jag upp bland annat meny för Adium och Skype, så det kanske är möjligt att skapa en plugin?

• Medlem
  • 2007-12-07 15:14

OT: Undrar hur det skulle kännas att sluta streta emot och låta Apple låsa in en helt...jag menar först köra iPod på PC och använda specialprogram för att slippa itunes och kunna kopiera musik från podden och nu detta. Kanske dags att släppa taget och låta den Apples produkter omsvärma en helt...kan bli en dyr historia dock

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2007-12-07 17:08

Det fanns en annan tråd på 99.se där det finns en länk till feedback för just denna miss. Leta lite så tror jag att du hittar den snart.

1
Bevaka tråden