Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini som mediaspelare

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har surfat runt i detta forum och läst en massa trådar men inte fått svar på alla frågor jag har. Är lite inne på att skaffa mig en Mac Mini och använda den som enbart mediaspelare.

Mina frågor lyder:

1. Vill gärna använda mig av Frontrow, är ju ganska läckert. Men hur fungerar det med olika filmformat och vilken mediaspelare man kan använda till den? Är det bara QT? Min tanke är att slänga in alla mina dvd-filmer och serier och spela dom från minin. Jag vill inte heller tumma på kvaliten och utan behålla formatet (Jag vet att det blir en jäkla massa minnen till sist men men...).

2. Stöder minin 5.1 ljud, vill ju ha lite hemmabiokänsla också. Hur kopplar man då? Behöver man en hemmabioanläggning också eller bara högtalare?

Kommer nog att dyka upp frågor efter hand men detta får duga så länge.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-12-07 15:32
Ursprungligen av jimpa_fu:

Har surfat runt i detta forum och läst en massa trådar men inte fått svar på alla frågor jag har. Är lite inne på att skaffa mig en Mac Mini och använda den som enbart mediaspelare.

Mina frågor lyder:

1. Vill gärna använda mig av Frontrow, är ju ganska läckert. Men hur fungerar det med olika filmformat och vilken mediaspelare man kan använda till den? Är det bara QT? Min tanke är att slänga in alla mina dvd-filmer och serier och spela dom från minin. Jag vill inte heller tumma på kvaliten och utan behålla formatet (Jag vet att det blir en jäkla massa minnen till sist men men...).

2. Stöder minin 5.1 ljud, vill ju ha lite hemmabiokänsla också. Hur kopplar man då? Behöver man en hemmabioanläggning också eller bara högtalare?

Kommer nog att dyka upp frågor efter hand men detta får duga så länge.

Hej,

Det har säkerligen besvarats förr men,

1) Installera perian och flip4mac så stöder QT en mängd containers och codecs.

2) Ja, via digitalutgången (3,5mm toslink). Du behöver med andra ord en förstärkare ("hemmabioförstärkare") som tar en digitalsignal in och matar ut det till dina surroundhögtalare.

1
Bevaka tråden